شهید مجاهد سنوار تابلویی از مقاومت و ایستادگی در راه آزادی قدس شریف است

قصرشیرین- ایرنا- امام‌جمعه قصرشیرین گفت: شهید یحیی سنوار یکی ازبرجسته ترین فرماندهان و مجاهدان تاریخی دوران مبارزه با رژیم کودک کش و نسل کش صهیونیستی است که در سه مرحله حیات مجاهدانه خود اسارت، رهبری و شهادت تابلویی زیبا و باشکوه از مقاومت و ایستادگی در راه آزادی قدس شریف به نمایش جهانی گذاشت.

حجت الاسلام صادق صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت شهادت سنوار و محکوم نمودن جنایات وحشیانه رژیم دیوسیرت صهیونیستی، افزود: این شهید مجاهد در آخرین رویارویی و در خط مقدم در نبرد تن و تانک، نقاب از چهره مزدورانه و دروغین دنیای استکبار و غرب وحشی برداشت و در مقابل توطئه‌ رسانه ای دشمنان تبدیل به اسطوره مقاومت شد.

وی اظهار کرد: شهادت یحیی سنوار رژیم صهیونیستی را وارد مخمصه جدیدی خواهد نمود و آتشفشان محور مقاومت عصر جدیدی از رویکرد مجاهدانه را به جهانیان نشان خواهد داد.

امام‌جمعه قصرشیرین با بیان اینکه دست الهی و آهنین خیل شهدای مقاومت سرعت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را رقم خواهد زد، گفت: فرمانده شجاع ، مجاهد قهرمان، کابوس رژیم سفاک و جنایتکار اسرائیل یحیی سنوار به جمع شهیدان مقاومت پیوست، شهیدی که طراح و فرمانده حماسه‌ طوفان‌الاقصی در هفت اکتبر که ۲۳ سال در زندان های باند جنایتکار اسرائیلی به سر می برد فکر و ذهن پلید آن ها را خوانده بود و توانست سیلی محکمی بر پیکر متوهم صهیونی وارد نماید تا آنجاکه امام خامنه‌ای در وصف این عملیات فرمودند : شکست غیر قابل ترمیم.

وی ادامه داد: امروز در بین جوانان‌ و مردم مقاوم غزه ای و فلسطینی مکتب مقاومت و شهادت نهادینه شده و می دانند و باور دارند که یا باید دچار مرگ اجباری تدریجی رژیم صهیونیستی شوند و یا اینکه مقاومت‌ و ایستادگی کنند که و همانا لشکریان اسلام پیروز خواهند شد که این خود وعده الهی وقرآنی است.

حجت السلام صالحی گفت: شهید سنوار این اسطوره مقاومت باگرایش به مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) در نامه ای که به شهید اسماعیل هنیه نوشت تاکید می‌کند: یا مادر این نبرد پیروز می شویم یا بگذار کربلای جدید تکرار شود و بدون تردید راه شهیدان و مجاهدان در راه خدای متعال ادامه خواهد داشت و هیچگاه متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که دانش آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha