مصرف سوخت مایع در استان اردبیل ۱۹ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: مصرف فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در ۶ ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان اردبیل، سید حجت مدنی روز شنبه درباره تامین و توزیع سوخت در این استان اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته با تدبیری که در تامین ذخایر و توزیع مناسب سوخت اتخاذ شده، مشکلی در سوخت رسانی در سطح استان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: جدا از افزایش ۱۹ درصدی مصرف سوخت مایع که به طور کلی و میانگین به دست آمده، مصرف بنزین در بازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۱۳ درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اردبیل اضافه کرد: مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی نیز در همین مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی را تجربه کرده است.

مدنی همچنین گفت: مصرف فرآورده های نفتی در بخش های حمل و نقل ۶۶ درصد، حرارتی یک درصد، برق ۲۲ درصد، کشاورزی هشت درصد و پروژه‌ها یک درصد و صنایع هم ۲ درصد را شامل می شود.

استان گردشگرپذیر اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است ، ۷۹ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل و ۷۰ جایگاه سی ان جی سوخت مورد نیاز استان و مسافران را عرضه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha