استاندار: رفع مشکلات تامین اعتبار طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان در اولویت است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقوع سنگینی بار ترافیکی مسیرهای ارتباطی خاش به مقصد شهرهای استان و وقوع سوانح ناگوار رانندگی، رفع مشکلات مالی و اعتباری طرح‌های حوزه راه‌سازی در اولویت قرار دارد.

محمد کرمی روز شنبه در حاشیه بررسی مشکلات طرح‌های عمرانی شهرستان خاش در حوزه‌های راه سازی و آبرسانی، برق و خدماتی رفاهی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از پیمانکاران پروژه‌های حوزه راه‌سازی مطالباتی از دولت دارند که مقرر شد بخشی از مطالبات آنان پرداخت و عملیات اجرایی پروژه شتاب بگیرد.
وی بیان کرد: طرح‌های باند دوم مسیر ارتباطی خاش به زاهدان، خاش به ایرانشهر و سراوان دارای اهمیت بوده و تلاش داریم این طرح‌ها را در بازه زمانی کوتاهی به بهره برداری برسانیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح خط انتقال آب کارواندر به خاش به طول ۷۲ کیلومتر به قطر لوله ۷۰۰ میلیمتر و فولادی و طول خط برق ۷۲ کیلومتری با حجم ذخیره آب ۱۹ هزار متر مکعبی در دست اجراست.
وی اظهار کرد: تاکنون ۳۶ کیلومتر جاده دسترسی، حمل و ریسه کردن ۱۱ و نیم کیلومتر لوله فولادی ۷۰۰ میلیمتر، حفاری و پیکورزنی ۱۵ کیلومتر از مسیر سنگی، هفت و نیم کیلومتر لوله گذاری و تست رادیوگرافی، تکمیل دیوار چینی محوطه تصفیه خانه برای کارگاه اجرایی، خرید شیرآلات، ساخت ۳۰ حوضچه، عایق کاری و ترمیم پوشش لوله ها در حوزه شهرستان خاش انجام و تاکنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کرمی تاکید کرد: برای انجام فاز یک و بهره‌برداری از طرح ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و مقداری از اعتبار مذکور به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از ماده ۵۶ در حال پیگیری بوده و تاکنون ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی داشته و امیدواریم با تأمین اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی طی ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان خاش و بازدید از پروژه های باند دوم محور خاش به زاهدان، خاش به سراوان و ایرانشهر و پروژه انتقال آب کارواندر به خاش، زایرسرای شهرداری و طرح‌های برق رسانی بر ضرورت و اهمیت اجرای کیفی و تسریع در تکمیل آنها تأکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha