هشدار محیط زیست اردبیل به واحدهای آلاینده رودخانه قره‌سو

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل ضمن تاکید بر لزوم تصفیه پساب واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی نمین گفت: در صورت عدم تمکین به مقررات و رفع نشدن آلودگی رودخانه قره سو، طبق دستور دادستانی نسبت به صدور اخطاریه و پلمب واحدهای خاطی و آلاینده اقدام خواهد شد. 

به گزارش ایرنا ، حسن قاسم پور روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان نمین که با حضور صاحبان واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شماره ۲ و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، بر تصفیه و پیش تصفیه واحدهای صنعتی و خدماتی شهرک صنعتی نمین تاکید کرد.

وی افزود: در صورت عدم تمکین به مقررات و رفع نشدن آلودگی رودخانه قره سو، طبق دستور دادستانی نسبت به صدور اخطاریه و پلمب واحدهای خاطی و آلاینده اقدام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل پیگیری‌های مستمر و تشکیل جلسات منظم با صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نمین را شایسته قدردانی توصیف کرد و بر کنترل پساب قبل از ورود به شبکه فاضلاب، بازچرخانی فاضلاب، رعایت استانداردهای خروجی و پایش تصویری تاکید کرد.

قاسم پور همچنین از شرکت آب و فاضلاب اردبیل خواست هرچه سریع تر نسبت به راه اندازی کامل سیستم ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل اقدام کرده و به وضعیت بغرنج آلودگی رودخانه قره سو پایان دهد.

به گزارش ایرنا، رودخانه قره سو از ارتفاعات مرزی جمهوری آذربایجان جاری شده و پس از تلاقی ۲ شاخه در محلی بنام چای قویشان به طول حدود ۴.۵ کیلومتر جاری می‌شود و از داخل شهر نمین عبور کرده و پس از طی ۱۰ کیلومتر در پایین دست روستای نوجه‌ده جریان می یابد.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری اردبیل و در حاشیه جاده گیلان - اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha