۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85633089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحاق ۲۶۸ هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان‌شمالی مصوب شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: الحاق ۲۶۸.۲ هکتار زمین به محدوده شهرهای این استان در جلسات کارگروه زیربنایی این اداره کل مصوب شد.

مرتضی پورجابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: هفت مورد الحاق زمین در نیمه نخست سالجاری برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای استان مصوب شد.

وی افزود: سهم بجنورد ۱۱۸ هکتار، اسفراین ۴۵ هکتار، شیروان پنج هکتار، زیارت ۱.۲ هکتار، گرمه ۳۴، ایور ۳۰ و راز ۳۵ هکتار است و مراحل قانونی آن در حال طی شدن است.

رییس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: طی کردن مراحل قانونی شامل اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، توافق با مالکین اراضی مستثنیات، اخذ مصوبه کمیسیون تبصره یک و ماده یک و اخذ مصوبه نهایی از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

وی ادامه داد: امسال ۶ جلسه کمیته فنی ذیل کارگروه زیربنایی در محل ادراه کل برگزار و ۶۹ درخواست احداث بنا و ایجاد فعالیت در خارج از محدوده شهر و روستا بررسی شد.

پورجابری تاکید کرد: همچنین ۶ جلسه کارگروه زیربنایی در استانداری برگزار و ۵۱ پرونده بررسی شد و از این تعداد؛ ۴۳ پرونده مورد موافقت و یک پرونده مورد مخالفت کارگروه قرار گرفت و هفت پرونده به منظور بررسی بیشتر یا ارائه مدرک تکمیلی از دستور کار خارج شده است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ هزار و ۶۵۶ نفر در استان با ثبت‌نام در سامانه، متقاضی مسکن دولتی در شهرها هستند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر حائز شرایط برای دریافت شناخته شدند.

همچنین برای هفت هزار و ۶۸۹ نفر پروژه اختصاص یافته است و ۱۲ هزار و ۳۱۷ نفر نسبت به واریز آورده اولیه اقدام کرده‌اند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha