۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85633665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعات طرح جامع تفصیلی ۲ شهر خراسان شمالی انجام شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مطالعات و مستندات طرح جامع تفصیلی شهر پیش قلعه و حصار گرمخان این استان تکمیل و به استانداری ارسال شد.

سیدعلی میرکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همچنین مطالعات طرح جامع شهر فاروج و طرح تفصیلی شیروان تصویب نهایی و مستندات برای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: مطالعات طرح تفصیلی شهر اسفراین در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و مطالعات طرح جامع شهر آشخانه تصویب و تهیه طرح پیشنهاد داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: ۲۵ جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای استان در این مدت برگزار و در خصوص ۲۴۹ پرونده بررسی لازم و صدور آرای مقتضی صورت گرفت و مهمترین آن ها، تدوین و ابلاغ ضوابط تشویقی بافت های فرسوده و ناکارآمد برای چهار شهر آشخانه، فاروج، جاجرم و گرمه بود.

۳۰ مورد جانمایی اراضی ملی برای دستگاه های اجرایی

وی ادامه داد: ۳۰ مورد جانمایی اراضی ملی در این مدت برای دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی سطح استان انجام شده است.

میرکریمی تاکید کرد: چهار جلسه کمیته تخصصی معماری و کمیته ارتقای کیفی سیما، منظر شهری استان برگزار شده و در خصوص ۱۴ پرونده تصمیم گیری انجام شد.

به گزارش ایرنا در اجرای بند پنج ماده چهار قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲ دیماه ۱۳۷۸ هیات وزیران ،کمیسیون ماده پنج مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ موضوع بررسی و تصویب شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha