۸۲ نوزاد نارس از خدمات مراقبتی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بهره‌مند شدند

قشم - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: ۸۲ نوزاد نارس با تلاش شبانه روزی کارکنان این بیمارستان در ۶ ماهه نخست امسال خدمات مراقبتی لازم را در بخش‌های نوزادی و مراقبت‌های ویژه نوزادان دریافت کردند.

سید محمود احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک‌هزار و ۳۲۶ نوزاد در این مرکز بیمارستانی متولد شدند که ۸۲ نوزاد (۴۶ پسر و ۳۶ دختر) از آنها نارس و کم وزن بودند و نیاز به مراقبت های ویژه داشتند.

وی ادامه داد: نوزادی نارس است که قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد شود و اگر نوزادی بین هفته ۳۲ تا ۳۴ بارداری یا کمتر از آن متولد شود باید در بخش مراقبت ویژه نوزادان بستری شود زیرا در عملکرد دستگاه‌های بدنش با وجود شکل‌گیری کامل، دچار اختلال است.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم توضیح داد: این نوزادان تمامی خدمات مراقبت های ویژه از نوزادان نارس(NICU) را از سوی کادر درمانی این بیمارستان دریافت کردند، اما تامین زندگی طبیعی و به ‌دور از عواقب نارسی برای آنان نیز باید مدنظر قرار گیرد.

احمدی با بیان اینکه نوزادان نارس علاوه بر مراقبت‌های جسمی نیاز به مراقبت های تکاملی نیز دارند، اضافه کرد: پاسخ به نیازهای عاطفی، روحی و روانی این نوزادان، ضروری و حائز اهمیت است.

وی گفت: عواملی همچون بیماری مادر، عفونت ها، اختلالات دستگاه تناسلی مادر، بیماری های مزمن قلبی و ریوی، فشار خون بارداری، پارگی زودتر از موعد کیسه آب، بی توجهی به توصیه های کمک بارور در زمینه پرهیز از دوقلو و چند قلو زایی موجب تولد نوزاد نارس می شود.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha