دشمن شناسی و بصیرت از ویژگی‌های شهید سنوار بود

مشهد- ایرنا- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: شناخت خوب و دقیق دشمن، سخت‌کوشی، مجاهدت و بصیرت برخی از ویژگی‌های شهید یحیی سنوار بود.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سنوار و شهدای جبهه مقاومت نسبت به بایسته ها و دانسته های قرآنی و شناخت دوست و دشمن توجه داشتند.

وی با بیان این که سنوار زندگی خود را در مقابله با دشمن بسیج کرده بود ادامه داد: این درسی برای همه ماست و اگر همه مسلمانان این تفکر رشد یافته سیاسی شهدای مقاومت را داشتند شاهد این همه ظلم و جنایت دشمنان نبودیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: بر خلاف گفته دشمن که ادعا داشت سنوار در تونل‌ها مخفی است دیدیم که در میدان نبرد بود و در حالی که آخرین لحظات خود را پشت سر می‌گذراند و بدن او دیگر توانی نداشت و مجروح بود باز هم با همان اندک توان سعی کرد تکه چوبی را به طرف ریزپرنده رژیم صهیونیستی پرتاب کند.

دشمن شناسی و بصیرت از ویژگی‌های سنوار بود

ایزدی افزود: در فیلم‌های هالیودی به دنبال قهرمان سازی هستند اما شهدای جبهه مقاومت در میدان عمل قهرمانی خود را ثابت کردند و این تلاش شهدا همه اش برای نسل آینده درس است.

وی اضافه کرد: همان طور که اسم یحیی به معنی زنده کننده و زندگی بخش است زندگی و شهادت یحیی سنوار باعث احیای دیگران خواهد شد و یحیی ها تکثیر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) رییس دفتر سیاسی حماس چهار شنبه هفته گذشته در جریان درگیری های نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسید.

این رهبر مجاهد فلسطینی که دانش آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

سنوار طی ۲۳ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان "خار و میخک" را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان "شکوه" (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha