دمای ارومیه به زیر صفر رسید/ تداوم روند کاهشی دما در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در پی کاهش دمای هوای استان، شهروندان ارومیه ای در صبح روز یکشنبه، دمای منفی یک درجه را تجربه کردند.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه روز گذشته دمای ارومیه بین یک درجه زیر صفر و ۲۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

وی اضافه کرد: مهاباد هم در شبانه روز گذشته با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان گزارش شد؛ ضمن اینکه در این مدت شاهد بارش هایی بودیم که سردشت با چهار میلیمتر بارندگی پر باران ترین شهر ثبت شده است.

وی ادامه داد: هشدار نارنجی سطح زرد در استان در زمینه بارش باران و برف در نقاط مرتفع، برودت دما و وزش باد صادر شده و لازم است شهروندان به این هشدارها توجه کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لغزندگی جاده، کاهش دید در جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، طغیانی شدن مسیل ها، مه گرفتگی، رعد و برق، سرمازدگی و وزش تندبادهای لحظه ای هم پیش بینی شده که باید تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

صابری با توصیه به شهروندان ادامه داد: اجتناب از ترددهای غیر ضروری در جاده های کوهستانی، خودداری از اتراق در اطراف رودخانه ها و مسیلها، اجتناب از کوهنوردی هم از مواردیست که لازم است شهروندان به ان توجه کافی داشته باشند.

وی از بهره برداران حوزه کشاورزی خواست تا نسبت به جمع آوری و انتقال محصولات خود به مکانهای سرپوشیده اقدام کرده و نسبت به تنظیم دمای گلخانه، مکانهای پرورش قارچ و مرغداری ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است همه ساله در ایام پاییز با کاهش دما بارش برف و باران در استان شروع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha