۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85633344
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هکتار از اراضی ملی شیروان به کاشت نهال پسته اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان گفت: ۲۳ هکتار از اراضی مستثنیات این شهرستان در راستای اجرایی شدن "طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت" به کاشت نهال پسته اختصاص یافت.

مصطفی سیامکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در مرحله نخست این طرح حدود ۹ هزار اصله نهال گلدانی پسته در مساحت ۲۳ هکتار از روستاهای «تنسوان، قلجق، مشهد طرقی، شاه ولایت و پیرشهید» از توابع بخش مرکزی این شهرستان بین متقاضیان توزیع شد.

وی افزود: مرحله دوم پس از تامین نهال در بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان اضافه کرد: "طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت" با بهره گیری از ظرفیت، توان مشارکتی مردم و دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی اجرایی طرح کاشت، نهال مورد نیاز توسط ادارات کل منابع در عرصه های مناسب برای انجام کار، مثمر و غیر مثمر طبیعی و آبخیزداری استان و سایر بخش های غیردولتی ذیصلاح تامین شد.

وی ادامه داد: بدین منظور عرصه های مورد نظر اجرای طرح کاشت نهال پسته در اراضی مستثنیات اشخاص توسط متقاضی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پویش «کاشت یک میلیارد درخت» از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است؛ این پویش یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha