۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85633381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صادرات ۵۳۳ هزار تن از محصولات تولیدی استان زنجان

زنجان - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ادراه کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۵۳۳ هزار تن محصول تولیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار از استان در نیمه نخست امسال صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی تقیلو روز یکشنبه در جلسه بررسی توسعه صادرات واحدهای تولیدی استان، افزود:طبق هدفگذاری صورت گرفته در این مدت باید ۳۰۸ میلیون دلار صادرات از استان صورت می گرفت که شاهد تحقق آن در این مدت بوده ایم.

تقیلو حجم تجارت خارجی استان در نیمه نخست سال را ۵۵۱ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: تراز تجاری استان در این مدت به مثبت ۷۵ رسیده است.

وی اظهار داشت: میزان واردات قطعی استان در این مدت ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار و واردات موقت ۲۴۶ هزار تن به میزان ۸۱ میلیون دلار ثبت شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:در نیمه نخست سال جاری ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی و ۲۰ کالای جدید به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شد.

این مقام مسئول گفت:مقاصد صادراتی استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است.

بر اساس اعلام گمرک استان زنجان ارزش کالاهای صادراتی از گمرک این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۷ درصد رشد کرده است.

هم اکنون یک هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در استان فعالیت دارد که زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۱۱۶ نفر را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha