۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85633394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیابی ۱۹ دانش‌آموز خلخالی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: ۱۹ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در آزمون سراسری کنکور امسال موفق به کسب رتبه‌های برتر، و راهیابی به تحصیل در رشته پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی شدند.

به گزارش ایرنا ، سیدجواد یحیی‌زاده روز یکشنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان پذیرفته شده در رشته پزشکی و دندانپزشکی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی خلخال اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد دانش‌آموزان راه یافته به ادامه تحصیل در رشته پزشکی خلخال ۶ نفر ، در سال گذشته ۱۷ نفر بود و امسال تعداد دانش‌آموزان راه یافته به رشته پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به عدد ۱۹ رسیده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال اضافه کرد: تعداد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری کنکور سال ۱۴۰۱ خلخال ۱۲ نفر و در سال گذشته ۲۷ نفر بود و این در حالی است که امسال ۶۲ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان خلخال موفق به راهیابی به دانشگاه فرهنگیان شدند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه ارتقای رتبه علمی کشور در سطح جهانی مستلزم ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و افزایش فضای فیزیکی مراکز آموزش عالی است، گفت: توسعه علمی در هر کشور زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه آن کشور است.

وحید کنعانی اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آموزش بوده است ، طوری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمار ۳۵ درصدی جمعیت باسواد کشور امروز به ۹۵ درصد رسیده است.

امام جمعه خلخال نیز با تبریک موفقیت دانش‌آموزان این شهرستان در کسب رتبه‌های برتر آزمون سراسری کنکور امسال ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد آمار کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان منطقه در سال‌های آتی نیز ادامه یافته و خلخال به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام سیدرضا قدسی گفت: مسئولان وظیفه دارند با برگزاری آیین‌های تقدیر و تجلیل از نفرات برتر ، انگیزه دانش‌آموزان در حال تحصیل در دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه را برای کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال آینده فراهم کنند.

در این مراسم از دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری امسال تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha