۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85581170
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمین ۱۰۳ هزار واحد مسکونی «طرح نهضت ملی مسکن» در اصفهان تامین شد

اصفهان- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از تأمین زمین برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد مسکونی در قالب «طرح نهضت ملی مسکن» در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا فلاح روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از بنای نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، شعبه شهر جدید بهارستان در جمع خبرنگاران افزود: سهم این استان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۴۳ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است.

وی ادامه داد: از این رقم تاکنون برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد زمین اختصاص یافته است و ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد نیز در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان اظهار داشت: ساخت حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان، پیش‌بینی و برای حدود ۸۰ درصد معادل ۱۶ هزار واحد آن زمین تأمین شده است.

وی بیان کرد: پروژه نهضت ملی مسکن، برخلاف طرح مسکن مهر، با تجربه‌ای مناسب وارد مرحله اجرایی می‌شود و انتظار داریم نظام مهندسی با دقت، همت و تعهد، بر کیفیت ساخت و سازها نظارت کند.

زمین ۱۰۳ هزار واحد مسکونی «طرح نهضت ملی مسکن» در اصفهان تامین شد

به گزارش ایرنا، آئین افتتاح ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان اصفهان شعبه شهر جدید بهارستان، همزمان با هفته دولت و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۴۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و در اُفق چهار ساله، چهار میلیون واحد مسکونی در کشور اعلام شده ست.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

بهارستان یکی از شهرهای جدید و برنامه‌ریزی ‌شده اقماری در استان اصفهان است.

این شهر جدید در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان در ابتدای مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha