نمایشگاه خوشنویسی در آستارا گشایش یافت

آستارا - ایرنا - نمایشگاه آثار خوشنویسی ۱۰ هنرمند آستارایی امروز یکشنبه با حضور امام جمعه این شهرستان، مدیران، هنرمندان و جمعی از علاقمندان به هنر خوشنویسی در گالری معراج گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان امام جمعه شهرستان آستارا در مراسم افتتاح این نمایشگاه که بمناسبت هفته خوشنویسی برگزار شد، اظهارکرد:هنر خوشنویسی بر اشاعه فرهنگی ایرانی و اسلامی بسیار موثر است؛ هنر اعم از موسیقی و خوشنویسی با فرهنگ عجین است.

وی با اشاره به اینکه خروجی تمدن‌ها از دل بسیاری از هنرها است، افزود: کاشی‌کاری در گنبد و مناره‌های مساجد با معنویت و فرهنگ و هنر ناب اسلام و تشیع عجین است؛ لذا باید نمای مساجد هم با هنر اسلامی عجین باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی در گفت و گو با ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار ۱۰ هنرمند برجسته استان بمناسبت هفته خوشنویسی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

زهرا ناصری بیان کرد: در نمایشگاه یادشده ۴۸ تابلو در قالب خط نستعلیق، نسخ و نثر با قلم کتیبه، کتابت و فرم چلیپا، سیاه مشق و سطر آثار استادان و هنرمندانی همچون، رامین پیری، فرامرز فکری، رامین باغچه سرایی، هادی نعمت الهی، وحید سیگاری، محمد شرری، شهریار نظری، وجیه میرزایی، مهدی عباس زاده و حسین صواب پور است که از مفاخر شهرستان به حساب می آیند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز ۲۹ مهرماه به مدت پنج روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا پذیرای علاقه‌مندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha