۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85633651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرشماری کشاورزی در کردستان با ۱۰۸ آمارگیر انجام می‌شود

سنندج-ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: ۱۰۸ نفر در استان به عنوان مامور آمارگیر برای سرشماری کشاورزی در استان بکارگیری می شوند و همه اطلاعات بدست آمده محرمانه است و در اختیار هیچ دستگاه دیگری قرار نمی گیرد.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان با موضوع اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، با بیان اینکه نخستین سرشماری انجام شده در کشور به دوره قاجار برمی گردد، اظهار کرد: بی شک مبنای هر نوع تصمیم گیری، اطلاعاتی است که بر پایه داده بدست می آید لذا نیازمند اطلاعات و داده های مستند و به روز هستیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ برنامه و اقدامی بدون وجود اطلاعات قابل انجام نیست، افزود: کشاورزی یکی از مهمترین بخش های نظام ملی به شمار می آید چراکه امنیت غذایی ما در این بخش قابل تامین است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: وجود اطلاعات دقیقی از نظام کشاورزی، تقویم کشاورزی، تطبیق آن براساس نیازهای منطقه مستلزم اجرای سرشماری است.

محمدی بر اجرای سرشماری دقیق و علمی تاکید کرد و گفت: اجرای این سرشماری با مشکلات خاصی هم چون تصور مردم از جمع آوری اطلاعات برای برخی دستگاه ها مانند مالیات، مواجه است.

وی با اعلام اینکه همه اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری محرمانه تلقی می شود، ادامه داد: به هیچ کدام از طرح های آماری ما هیچ دستگاه دیگری دسترسی ندارند و این سرشماری هم فقط در راستای بهبود نظام برنامه ریزی در بخش کشاورزی به اجرا در می آید.

بودجه مربوط به مطالبات باقی مانده گندمکاران تامین شده است

سرشماری کشاورزی در کردستان با ۱۰۸ نفر آمارگیر انجام می‌شود/ محرمانه بودن اطلاعات این طرح

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه ۶ ماهه اول سال دولت در تحقق درآمدی نسبت به ۶ ماهه دوم با محدودیت بیشتری مواجه می شود، گفت : ۱۶۰ همت از سازمان هدفمندی برای بهای گندم خریداری شده اختصاص یافته بود و این میزان در قانون بودجه گنجانده شده بود.

محمدی ادامه داد: میزان تولید بیشتر از بودجه پیش بینی شده برای پرداخت بهای گندم بود و از ۱۶۰ همت در کشور به ۲۱۰ همت افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده میزان پرداخت بهای گندم به کشاورزان استان به ۵۷ درصد رسیده و تاکنون بیش از ۱۱ همت به حساب گندمکاران واریز شده و این میزان در میانگین کشوری ۸۰ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: ۵۰ همت باقی مانده مطالبات گندمکاران به صورت اوراق در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و در صورتیکه بانک ها اوراق را خریداری و نقد کنند به سرعت به حساب کشاورزان واریز می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان هم در این نشست اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ سرشماری نفوس ومسکن در کامیاران به صورت الکترونیکی برگزار و جایگاه دوم کشور را از لحاظ ثبت اطلاعات و خوداظهاری کسب کردیم.

مسعود سالمی با اشاره به اینکه در طرح سرشماری کشاورزی آمارگیران به همه واحدهای تولیدی کشاورزی در استان مراجعه می کنند، ادامه داد: در ۱۰ شهر منتخب استان شامل بانه، بیجار، سقز، سنندج، قروه، دیواندره، کامیاران، مریوان، دهگلان و کانی دینار براساس فهرست و اطلاعات موجود سرشماری در آنها انجام می شود و در بقیه شهرها آمارگیران مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه هشت روستای منتخب که غالب فعالیت آنها کشاورزی نیست، به عنوان روستاهای منتخب اجرای طرح سرشماری در استان هستند، افزود: در هزار و ۶۷۱ روستا به صورت تمام شماری در آن سرشماری انجام می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی در استان داریم که در ۴۵ روز اطلاعات تعیین شده از آنها توسط آمارگیران اخذ می شود.

به گزارش ایرنا، چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر سال ۱۳۹۳ تا ۱۸ آبان همین سال در کردستان همزمان با سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

پنجمین دوره سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان سال جاری به مدت ۴۵ روز تا ۲۶ آذر به اجرا در می آید و از پنجم دی تا ۱۳ همین ماه بازشماری انجام می شود.

نتایج اولیه این سرسماری در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۴ اعلام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha