۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85633949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید پادشاه اردن بر آتش بس فوری در غزه و لبنان

۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85633949
تاکید پادشاه اردن بر آتش بس فوری در غزه و لبنان

تهران– ایرنا– پادشاه اردن در دیدار با هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا بر ضرورت توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان تأکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه اردنی الغد، «ملک عبدالله دوم» در این دیدار، اقدامات خصمانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را عاملی برای گسترش دامنه نزاع در منطقه دانست و بر ضرورت توقف این اقدامات تاکید کرد.

ملک عبدالله دوم در این دیدار که با حضور ولیعهد اردن برگزار شد، برقراری آتش بس فوری در غزه و لبنان و کاهش تنش در منطقه را ضروری دانست.

پادشاه اردن همچنین درباره پیامدهای ادامه توهین به مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت‎‌المقدس هشدار داد.

ملک عبدالله دوم خواستار افزایش ارسال کمکهای بشردوستانه و تضمین انتقال آنها به داخل غزه شد.

پادشاه اردن با هشدار درباره پیامدهای ادامه فاجعه انسانی در نوار غزه بر اهمیت ادامه حمایت از سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی و فراهم کردن زمینه تامین خدمات و ارائه کمک به آوارگان فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه اردن امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، حمله شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و وضعیت تاریخی و قانونی بیت‌المقدس دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اردن در این بیانیه تصریح کرد: حمله شهرک نشینان صهیونیست افراطی به مسجد الاقصی با پشتیبانی نظامیان اشغالگر و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز و هتک حرمت این مکان مقدس و ایجاد محدودیت درباره ورود نمازگزاران به این مسجد را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه اردن تاکید کرد: اسرائیل باید به کلیه اقدامات غیرقانونی و هتک حرمت مسجد الاقصی و همچنین سیاست تغییر وضعیت این مکان مقدس از طریق تقسیم زمانی و مکانی آن، همزمان با ادامه تجاوز به غزه و لبنان و تشدید حملات خطرناک به فلسطینی‌ها در کرانه باختری پایان دهد.

در بیانیه این وزارتخانه تصریح شده است: ادامه اقدامات یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی باعث افزایش تنش و وخامت اوضاع سراسر منطقه و سوق دادن آن به سوی پرتگاه خواهد شد.

وزارت امور خارجه اردن خاطرنشان کرد: اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، نیازمند موضع‌گیری و اقدام آشکار و قاطع جامعه جهانی و متوقف کردن آنها و تامین حمایت بین‌المللی لازم از ملت فلسطین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha