جانشین فراجا خواستار همکاری همسایگان برای رعایت قوانین مرزبانی شد

یاسوج- ایرنا- جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار داریم کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شرقی در خصوص انسداد مرزها و رعایت قوانین و پروتکل های بین المللی مرزبانی با کشور جمهوری اسلامی همکاری و هماهنگی بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار " قاسم رضایی" عصر امروز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: امروزه یکی از چالش های جدی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای دوست و همسایه موضوع ورود اتباع غیرمجاز و قاچاق مواد مخدر است که انتظار داریم همسایگان ما در این راستا و بر اساس وظیفه و رسالت مرزبانی هماهنگی و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: همه مرزهای کشور ما ملی است و همه ما ایرانیان در هر کجای ایران نسبت به مرزها هم وظیفه و هم حق داریم.

جانشین فراجا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پلیس در زمینه ساماندهی و بازگرداندن اتباع غیرمجاز از کشور مصمم و جدی است و هرگونه بکارگیری و همچنین در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیر مجاز جرم محسوب می شود و برای شخص مجرم نیز پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

سردار رضایی همچنین به همکاری دولت چهاردهم با پلیس در زمینه انسداد و ساماندهی مرزها گفت: دولت اعتباراتی را در خصوص تقویت انسداد مرزها مصوب کرده و کارها نیز اکنون خوب پیش می‌رود اما آنچه که نیاز است باید برابر پروتکل‌های مرزی که تعریف شده مرزبان‌های هر دو کشور چه ایران و افغانستان و چه ایران و پاکستان از مرزهای خود مراقبت کنند.

وی یادآور شد: البته برخی کشورها در سال های گذشته اقدامات و همکاری های خوبی در زمینه انسداد انجام داده اند و مراکزی را نیز ایجاد کرده‌اند اما هنوز در برخی مناطق مشکلاتی وجود دارد و همین امر نیز زمینه ورود اشرار، اتباع غیرمجاز، قاچاق مواد مخدر و ناامنی در مرزها خواهد شد که انتظار ما این است همکاری ها با جدیت و تعامل بیشتری انجام شود.

جانشین فراجا در زمینه جدیت و قاطعیت فراجا برای خروج اتباع غیرمجاز از کشورمان نیز گفت: برخی از اتباع خود معرف بوده و در حال برگشتن به کشور خودشان هستند شمار زیادی نیزهم هنوز مقررات ما به گوششان نرسیده یا رسیده و عمل نمی‌کنند آنها باید دقت کنند که این کار مجرمانه است.

وی توصیه و تاکید کرد: همه این اتباع خود را به پلیس معرفی کنند تا زمینه برگشت آنها فراهم شود.

جانشین فراجا اظهار کرد: توصیه ما همچنین به کسانی که اتباع را به کارگیری می‌کنند یا اینکه املاکی را در اختیار آنها می‌گذارند این است که اقدام آنها مجرمانه بوده و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت و خود را گرفتار این اقدام مجرمانه نکنند.

وی گفت: در هر کشوری حضور اتباع بیگانه غیر مجاز جرم است؛ فراجا هم در حوزه جمع آوری اتباع غیر مجاز اقدامات لازم را انجام می دهد، اما باید ابزارهای لازم برای مراحل بعدی نیز وجود داشته باشد که در این زمینه نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و با تاکید بر اینکه نگهداری سلاح غیر مجاز جرم است، گفت: استفاده غیر مجاز از سلاح مجاز نیز باعث بروز آسیب های جدی به شهروندان این استان شده است که لازم است با فرهنگ سازی درست در این حوزه از به وجود آمدن خسارات احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به همراهی خوب مردم این استان با پلیس، اظهار کرد: جرم سرقت در استان کاهش ۱۷ درصدی داشته است و در بحث کشفیات، سال گذشته ۳۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که امسال این آمار در استان بالای ۴۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

سردار رضایی عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه با پلاک مخدوش جرم است و در این حوزه هم پلیس با متخلفان برخورد قاطعانه خواهد کرد.

جانشین فراجا مجموعه انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد را مشرف به ماموریت‌های خود دانست و بیان کرد: سامانه ۱۹۷ حلقه وصل پلیس با مردم است که اکنون انتقادها بیشتر به سمت پیشنهاد رفته است و مردم هم همکاری بسیار خوبی از طریق این سامانه با پلیس دارند.

سردار رضایی به طرح امنیت محله محور هم اشاره کرد و افزود: ما این طرح را بومی‌سازی کرده‌ایم و محور هم کلانتری‌ها هستند که در بحث مقابله با خرده فروش‌های مواد مخدر و همچنین برخورد با اراذل و اوباش طرح بسیار خوبی به شمار می‌رود.

جانشین فرماندهی انتظامی کشور افزود: یکی از مشکلات در زمینه افزایش میزان جرایم در کشور این است که میزان مجازات و با ارتکاب جرم تناسب ندارد و همین تناسب نداشتن بین جرم و مجازات هزینه زیادی را به مردم و دستگاه انتظامی و حتی قضایی وارد کرده است که در بسیاری اوقات منجر به تعدی به مجری قانون نیز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha