شهرک صنعتی آباده فارس در گیرودار تکمیل زیرساخت‌ها

شیراز - ایرنا - برخی متولیان اقتصادی استان فارس شهرک صنعتی آباده را قطب صنعتی شمال این استان می‌دانند؛ از این رو اقداماتی جهت توسعه شهرک یاد شده در قالب انعقاد قرارداد با ۱۲۹سرمایه‌گذار و اجرای سه پروژه عمرانی با هدف تکمیل زیرساخت‌های آن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در شمالی‌ترین نقطه استان فارس و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز شهرستانی قرار دارد که از قابلیت بالایی در عرصه صنعتی بهره می‌برد و به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان برای رشد اقتصادی و کانون توجه مقامات ارشد استان به منظور توسعه زیرساختی به شمار می‌رود.

آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی آباده

این شهرستان که با نام «آباده» شناخته می‌شود از سه شهرک صنعتی آباده، ایزدخواست و سورمق برخوردار است؛ شهرک‌هایی که با وجود کمک شایانی که به ارتقای جایگاه اقتصادی استان فارس در کشور کرده‌اند اما هنوز هم با مشکلات زیرساختی قابل‌توجهی برای ادامه فعالیت‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهرک‌ های صنعتی آباده در حالی از مشکلات زیرساختی رنج می‌برند که در طول سال‌های اخیر تمهیدات بسیاری برای توسعه زیرساخت‌ها در آنها اندیشیده شده و اعتبارت قابل توجهی به این امر اختصاص یافته است.

طبق آخرین گزارش‌ها، در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۱۲۵میلیارد ریال در پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی آباده در استان فارس هزینه شده و در حال حاضر سه شهرک صنعتی این شهرستان آماده جذب سرمایه‌گذار است.

شهرک صنعتی ایزدخواست؛ ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی

شهرک صنعتی ایزدخواست که در شمالی‌ترین نقطه استان فارس قرار دارد از موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است؛این شهرک با مساحت ۹۵هکتار ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی - صنعتی با پیش‌بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را دارد.

ناحیه صنعتی سورمق؛ نیازمند توسعه

ناحیه صنعتی سورمق هم ۳۵ هکتار مساحت دارد و با توجه به نزدیکی به استان یزد، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری بهره می‌برد؛ به دلیل اینکه فعالان در این شهرک معتقدند مساحت کم این ناحیه صنعتی پاسخگوی درخواست‌های متقاضیان در آینده نخواهد بود، طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی در قالب اجرای طرح توسعه در حال انجام است.

شهرک صنعتی آباده؛ انعقاد قرارداد با ۱۲۹سرمایه‌گذار

در این میان شهرک‌ صنعتی آباده نیز توانسته بیش از پیش در کانون توجه متولیان صنعتی استان قرار بگیرد.

متولیان صنعتی استان معتقدند شهرک صنعتی آباده قطب صنعتی شمال فارس به شمار می‌رود؛ شهرکی که اخیراً شاهد انعقاد قرارداد با ۱۲۹سرمایه‌گذار و اجرای سه پروژه عمرانی به منظور تکمیل زیرساخت‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس درباره اجرای سه پروژه عمرانی در این مجموعه گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان و با پیشرفت مناسب در مرحله اجرا قراردارد.

به گفته سید مسعود عظیمی‌ در این شهرک پروژه تکمیل روشنایی معابر با اعتبار ۵۰۰میلیون تومان و پیشرفت ۹۰درصد، پروژه تکمیل شبکه داخلی گاز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و پیشرفت ۹۰درصد و پروژه اصلاح شبکه داخلی برق فشار متوسط با اعتبار ۷۰۰میلیون تومان و پیشرفت ۸۰درصدی در مراحل پایانی قراردارند.

بر اساس گزارش عظیمی هم‌اکنون ۶۲ واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰ نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.

اهمیت راهبردی شهرک‌های صنعتی آباده

آن طور که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس می‌گوید این شهرک صنعتی که در حال حاضر ۱۲۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در آن منعقد شده، قطب صنعتی شمال فارس محسوب می‌شود و توانسته زمینه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کند.

با توجه به اهمیت راهبردی شهرک‌های صنعتی آباده به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان، رفع مشکلات، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی فارس دارد؛ لذا نیاز است تدابیر لازم جهت توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها بیش از پیش اتخاذ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha