فرمانده دیگری با شهادت سنوار از درون مقاومت به پا می‌خیزد

تبریز- ایرنا- نماینده ملکان و لیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خون شهیدسنوار، عزم مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی راسخ تر کرد، گفت: با ترور یک فرمانده مقاومت، فرمانده دیگری از درون مقاومت به پا می‌خیزد.

زهرا خدادادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: بیش از یکسال از آغاز عملیات حق علیه باطل طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی می‌گذرد، جنگی خانمان سوز با بیش از ۱۰۰ هزار شهید و زخمی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در این مدت از هیچ جنایتی فروگذار نبوده تا به خیال خود آتش خشم مقاومت را خاموش کند اما آنچه که در واقعیت افتاد، عکس تصورات آنها بود.

وی با بیان اینکه شهید یحیی سنوار، فرمانده‌ شجاع و دلیرمرد جبهه مقاومت بود، ادامه داد: رسانه‌های اسرائیل، شهید سنوار را متهم به مخفی شدن در تونل‌های غزه از ترس این رژیم کرده بودند اما بنابر تصاویر منتظر شده از دوربین‌ پهپاد رژیم صهیونیستی، این شهید با لباس رزم و دست و پای زخمی و در میدان نبرد به شهادت رسید.

خدادادی گفت: سنوار، فرمانده‌ای بود که تا آخرین لحظات زندگی خود دست از مبارزه با صهیونیست‌ها برنداشت و شهادت این فرمانده دلیر به طور قطع وحدت جبهه مقاومت و تقویت رزمندگان را به دنبال دارد.

وی افزود: رژیم غاصب اسرائیل که از حمایت‌های همه جانبه آمریکا و غرب برخوردار است، با کشتار زنان و کودکان و در رأس آن فرماندهان برجسته مقاومت از جمله شهید اسماعیل هنیه، شهید حسن نصرالله و شهید یحیی سنوار، قصد توقف جبهه مقاومت در منطقه را دارد اما گویا نتانیاهو تاریخ را از یاد برده که ترور فرماندهان راه حل اساسی برای نابودی آن‌ها نیست، زیرا با ترور یک فرمانده، فرمانده دیگری از درون ملت مقاومت به پا می‌خیزد و با عزم و جزمی راسخ‌تر به مبارزه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha