هشت دستگاه آمبولانس جدید به علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت دستگاه آمبولانس جدید در راستای برنامه تحول و نوسازی ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی از سازمان اورژانس کشور به این دانشگاه اختصاص یافت.

دکتر علی یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمبولانس‌ها با تمامی تجهیزات و با امکانات به روز دنیا، با ارزش تقریبی ۴۸۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: آمبولانس‌های جدید پس از انجام مراحل قانونی و بر اساس دستورالعمل‌های سازمان اورژانس کشور، در شهرهای مشهد و شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع می‌شود.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که هم اینک ۱۸۲ دستگاه آمبولانس اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است و این دانشگاه با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است گفت: با افزوده شدن این هشت دستگاه آمبولانس جدید، تعداد آمبولانس‌های فعال این دانشگاه به ۱۹۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

یزدانی افزود: تامین ۹۲ دستگاه آمبولانس دیگر در راستای خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد و استان خراسان رضوی، حمایت خیران حوزه سلامت را می‌طلبد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۵ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۱۸۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha