۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85634620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴.۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای خراسان جنوبی تخصیص یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات ابلاغی هزینه‌ای استان در سال جاری ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۵۴.۵ درصد آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید جهانشاهی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته و نسبت به میانگین کشوری نیز رشد چهار درصدی دارد.

وی افزود: همچنین در سال جاری اعتبارات هزینه‌ای خراسان جنوبی هم نسبت به سال گذشته رشد ۳۲ درصدی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان در ۲ بخش ملی و استانی است، گفت: ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی ابلاغی این بخش است که ۸۰ درصد مبادله موافقت‌نامه آن در استان انجام شده‌ است.

جهانشاهی افزود: همچنین اعتبارات توازن ملی خراسان جنوبی ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در مرحله ابلاغ است و اعتبارات قانون سنواتی هم سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در مجموع اعتبارات تملک و دارایی‌های استان در سال جاری ۳.۵ همت است که پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع در سال مالی جاری میانگین تخصیص اعتبارات استان ۴.۹ درصد است و در چند هفته آینده به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای امسال در خصوص حمایت از تولیدات داخل استان جلسات متعددی با همراهی دستگاه‌های نظارتی برگزار شده است.

مرتضی ذاکریان با اشاره به ارائه پیشنهادی برای استفاده از ظریفت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال افزود: پیشنهاد کردیم که تمامی کالاها و خدماتی که توسط هم‌استانی‌ها تولید می‌شود را احصا کنیم و به دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ابلاغ و مکلف شوند در صورتی که تولید کالا و خدمتی در داخل خراسان جنوبی صورت می‌گیرد الزاما از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: البته فرآیند کمی زمان‌بر بود ولی حاصل بسیار خوبی داشت و کالاهایی که در استان تولید می‌شود احصا و تقدیم سازمان بازرسی استان شد و در نهایت مورد موافقت قرار گرفت.

ذاکریان تصریح کرد: حتی اگر کالایی در خراسان جنوبی تولید نمی‌شود از طریق تامین‌کنندگان داخل استان این محصول را تهیه می‌کنیم و البته این موضوع باید با حفظ منافع دولت و بعد از کشف قیمت انجام شود.

وی گفت: هزار و ۴۱۲ واحد صنفی، فروشنده ویا کارخانه و مؤسسه خدمات‌دهنده در خراسان جنوبی وجود دارد که ظرفیت‌ها و محصولات آنان احصا و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شد تا برای تامین نیاز دستگاه استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی متعهد به خرید از کالاها و خدمات استانی باشند حداقل در ۲ یا سه سال آینده شاهد تحول و رونق اقتصادی در خراسان جنوبی خواهیم بود.

ذاکریان با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌های دولتی متعهد به خرید کالای تولیدی استان باشند در نهایت همه ما از این اقدام منتفع خواهیم شد، گفت: همچنین از این طریق بخشی از درآمدهای خراسان جنوبی از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود که اگر واحد تولیدی فعال صنعتی و خدماتی داشته باشیم بی‌شک خواهد توانست مالیات خود را به دولت پرداخت کند.

وی افزود: وقتی گردش مالی واحدهای تولیدی استان با خرید دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد به نیروی کار بیشتری احتیاج پیدا می‌کند و این اقدام بر نرخ اشتغال استان تاثیر مثبت خواهد داشت.

گزارش آخرین وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری و روند مبادله موافقت نامه‌ها، بررسی مجدد پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان، آخرین وضعیت جذب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، میزان حمایت از مصالح و تولیدات داخلی استان توسط دستگاه‌های اجرایی، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه توسعه مهارت و ارائه تحلیل آب و هوایی توسط اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از دستورکارهای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha