مطالبه معترضان آزمون کیفیت بخشی از آموزش و پرورش چیست؟

تهران- ایرنا- داوطلبان و حتی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی کیفیت بخشی که به تازگی کارنامه خود را دریافت کرده‌اند، نسبت به نتایج آزمون معترض بوده و معتقدند که مصاحبه‌ها به صورت سلیقه‌ای ارزش گذاری شده است و باید بازبینی شود.

به گزارش ایرنا، آزمون استخدامی کیفیت بخشی ۱۴ اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از ۴۰۶ هزار داوطلب در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر برگزار شد؛ این آزمون در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور بود که بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش قرار بود حدود ۱۹ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شوند.

نتایج این آزمون هشتم مهر ماه امسال منتشر شد اما گروهی از داوطلبان پس از اعلام نتایج نسبت به نمره خود اعتراض داشته و نارضایتی خود را به صورت تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کردند؛ آنها معتقدند که نمرات مصاحبه و گزینش آنها سلیقه‌ای و بدون رعایت استانداردهای گزینش و مصاحبه داده شده است.

بسیاری از این افراد در تماس‌های مکرر تلفنی با ایرنا اعلام کردند که در مراحل انجام‌ فعالیت‌ها هر آنچه را که مصاحبه کننده اعلام کرده را بطور کامل انجام داده‌اند اما هنگام اعلام نتایج یا با کمترین نمره پذیرفته شده‌اند و یا در آزمون رد شده‌اند.

از سوی دیگر یکی دیگر از گلایه‌های این افراد جذب ۱۱ هزار نفر به جای ۱۹ هزار نفر اعلام شده از سوی آموزش و پرورش برای این آزمون استخدامی است؛ این در حالی است که برنامه وزارت آموزش و پرورش جذب ۱۱ هزار نفر در آزمون اولیه و جذب هشت هزار نفر دیگر در مرحله تکمیل ظرفیت بوده است.

در نهایت این داوطلبان پذیرفته نشده درخواست دارند که آموزش و پرورش کارنامه و عملکرد آنها را دوباره بررسی و به صورت عادلانه‌تری نسبت به ثبت‌ نمرات آنها اقدام کند.

مطالبه معترضان آزمون کیفیت بخشی از آموزش و پرورش چیست؟
آموزش و پرورش همچنان با کمبود کار آموزشی در مقاطع مختلف روبروست


فرصت ۲ ماهه ثبت اعتراضات

پس از اعتراض افرادی که در این آزمون پذیرفته نشده بودند، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت معترضان به نتایج آزمون های استخدامی اعلام کرد: این افراد می‌توانند با در دست داشتن اصل کارنامه نتایج ثانویه، از روز شنبه ۲۱ مهر تا روز چهارشنبه ۲۱ آذر با مراجعه حضوری به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل ارزیابی خود، نسبت به ارائه درخواست کتبی تجدید نظر، اقدام و مراحل بررسی پرونده خود در این فرآیند را از هسته مذکور پیگیری کنند.

این اطلاعیه شامل داوطلبان معرفی شده به مرحله ارزیابی تکمیلی آزمون‌های استخدامی مشاغل دبیری و هنرآموز و همچنین آموزگاری سال ۱۴۰۳ که بر اساس اطلاعیه در تاریخ ۳۱ شهریور اعلام نتایج ظرفیت تکمیلی (ثانویه) آزمون استخدامی ویژه مشاغل دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ و همچنین اطلاعیه اول مهر اعلام نتایج ظرفیت تکمیلی (ثانویه) آزمون استخدامی ویژه شغل آموزگاری وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ مندرج در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است.

بررسی اعتراضات داوطلبان آزمون

همچنین علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با اعلام رسیدگی به اعتراضات شرکت کنندگان در آزمون استخدامی کیفیت بخشی گفته است: پرونده افرادی که مشکل گزینشی داشتند، دوباره بررسی می‌شود تا اطمینان یابیم حق کسی ضایع نمی‌شود.

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز در این رابطه گفته است که آزمون استخدامی سال آینده هم بخشی از جذب‌ها به نیروهای کیفیت‌بخشی تعلق می‌گیرد.

داستان کمبود معلم پابرجاست

یکی از مشکلات نظام آموزش عمومی در کشور، کمبود معلم در تمامی مقاطع آموزشی در استان های مختلف کشور است و به همین منظور وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده تا بخشی از نیروهای مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون های مکرر استخدامی جبران نماید که بر این اساس در ۲ سال گذشته ۷۲ هزار معلم جدید جذب شدند اما این کسری هنوز رفع نشده است.

به تازگی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفته است پیش‌بینی می‌شود در آزمون استخدامی معلمی (ماده ۲۸) سال آینده بالای ۲۰ هزار نفر برای همه مقاطع آموزگاری، دبیری و هنرآموزی و بویژه کیفیت بخشی جذب شود.

فرهادی با بیان اینکه حتی در رشته های مشاور و مربی امور تربیتی نیازمند جذب نیرو هستیم، اضافه کرد: ابتدا باید تعداد بازنشستگان مشخص شود تا نیاز واقعی را برآورد کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha