۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85635214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود نیروی انسانی صنعت چاقوسازی زنجان را تهدید می‌کند

زنجان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: صنعت چاقوسازی استان اکنون با کمبود نیروی انسانی و عدم تمایل از سوی نسل جوان برای فعالیت در این عرصه مواجه است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، صمد یوسفی اصل شامگاه دوشنبه در آیین پایانی رویداد استارتاپی صنایع فناور با محوریت چاقوی زنجان اظهار کرد: در چنین شرایطی، بهره‌برادی از فناوری و استفاده از ابزارهای نوین در تولید چاقو از راه‌های مطلوب در حفظ این صنعت خواهد بود.

وی افزود: بها دادن به صنایع مختلف و تشویق فعالان اقتصادی به مشارکت و همکاری از جمله اهداف این اتاق بازرگانی است تا بتوانیم همه بخش خصوصی را در کنار هم داشته باشیم.

یوسفی اصل ضمن اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی، زیتون، نساجی و کفش، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی زنجان تلاش می‌کند تنها متمرکز در مرکز استان نباشد بلکه شهرستان‌ها و شهرهای با ظرفیت ویژه استان را نیز معرفی و فعالان حوزه‌های مرتبط را به تشکیل انجمن و دفاتر تخصصی جهت پیگیری مشکلات تولید و تسهیل صادرات تشویق و حمایت نماید.

یوسفی‌اصل با بیان اینکه به هنر صنعت چاقو از ۲ بعد معنوی و اقتصادی باید نگاه کرد، افزود : چاقوی زنجان با وجود بسیاری از هنرها و صنایع مختلف دیگر از جمله فرش، مس، ملیله همچنان معرف استان زنجان است و در بسیاری از نقاط دنیا، این خطه را با هنر صنعت چاقو می‌شناسند پس باید نگران باشیم که با کم‌کاری، بی‌توجهی و بی‌برنامگی به این برند که ریشه در گذشته و ظرافت‌های زیادی را در خود دارد، لطمه وارد نکنیم.

وی همچنین بیان کرد: چاقوی زنجان، نوع فکر، سبک زندگی، تاریخ و توانمندی‌های مردم استان زنجان را به دوش می‌کشد.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در این مراسم صنایع دستی را فعالیتی هویت محور توصیف کرد و گفت: قدمت چاقو در زنجان به ۶ هزار سال قبل بر می‌گردد و این نشان از توانمندی مردم آن زمان و اهمیت استراتژی این منطقه در تولید سلاح بوده است.

رویداد استارتاپی یک روزه صنایع فناور با محوریت چاقوی زنجان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان و یک شرکت دانش بنیان شرکت با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخش‌خصوصی و فعالان صنعت چاقو در محل اتاق بازرگانی و در آیین اختتامیه آن از پیشکسوتان این هنر صنعت و برگزیدگان مسابقه ساخت چاقو تجلیل شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha