۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85635347
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورود مازندران به ترسالی با افزایش بارندگی‌ها

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران گفت: این استان با توجه به بارندگی های اخیر که همچنان در منطقه ادامه دارد، وارد ترسالی شده است.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه سفر به نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بارندگی چند روز گذشته در استان به ویژه غرب مازندران باعث آبگرفتگی معابر و خیابان ها شده است اما سیل نداشتیم.

وی اظهار کرد : از روز گذشته تا امروز بیشترین بارندگی در شهرستان نوشهر به میزان ۱۱۸ میلی متر باران به ثبت رسیده است که خوشبختانه این بارندگی ها همچنان در استان ادامه دارد.

مقام عالی دولت در مازندران، بارندگی های این استان را مطلوب توصیف و اضافه کرد: ما امروز میدانی پیگیر امورات مربوط به بارندگی ها و خسارت های ناشی از آن شدیم و به این شهرستان آمدیم و با حضور در فرمانداری ها از نزدیک تلاش های همکارانمان را رصد و پیگیری می کنیم.

به گفته استاندار مازندران بارندگی های شدید ۲ روز گذشته در این استان خسارت آنچنانی نداشته است.

ورود مازندران به ترسالی با افزایش بارندگی‌ها

وی در بخش دیگری با اشاره به تولیدات مرکبات و برنج استان تصریح کرد : با برنامه ریزی های انجام شده کارها به گونه ای انجام شده که در بخش برنج و مرکبات این استان مشکلات کمی مواجه شده ایم به طوری که کشاورزان توانستند نارنگی شان را به وضعیت مناسب از طریق اتحادیه شان بفروشند.

وی بیان کرد : اما در بخش دیگر مرکبات (پرتقال) و کیوی کارهای مربوط در حال انجام است و طبق گزارش ها به لحاظ قیمت و در مقایسه با سال گذشته وضعیت مناسبی قرار داریم.

استاندار مازندران یادآور شد : درباره پرتقال این استان باید بازار داخلی و خارجی فروش آن فراهم بشود و برای تحقق این مهم تاکنون جلسات معتددی برگزار و پیش بینی های لازم برای صادرات آن فراهم شده است.

طبق آمار رسمی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات استان، ۲۵هزار هکتار نارنگی است که حدود ۱۳ هزار هکتار آن را ارقام مختلف زودرس تشکیل می دهد. نارنگی های زودرس دارای رنگ به طور کامل سبز هستند و مزه ترش دارند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار مازندران امروز در سفر یکروزه به نوشهر علاوه بر دیدار مردمی با شماری از اهالی غرب مازندران از چند واحد تولیدی منطقه بازدید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha