مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای "هنرهای تجسمی ایثار" نیمه آبان است

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: علاقه مندان به شرکت در جشنواره منطقه‌ای "هنرهای تجسمی ایثار" تا نیمه آبان ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به این رویداد هنری ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم سلامت روز سه شنبه در نشست خبری به فراخوان سومین نمایشگاه و جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی "ایثار" اشاره کرد و افزود: این رویداد با هدف بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار، جهاد و شهادت و همدلی اجتماعی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تشویق، ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنرهای تجسمی با موضوع " ایثار و شهادت "، " انفاق و همدلی اجتماعی"، "جهاد و محور مقاومت"، ایجاد و به‌روزرسانی بانک اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه به‌عنوان مخاطب اصلی این‌گونه آثار هنری و ایجاد جریان‌سازی گفتمان ارزشی - اجتماعی در این زمینه، کشف و حمایت از استعدادهای جوان را از دیگر اهداف این جشنواره است.

سلامت اظهار داشت: این جشنواره با موضوع‌های ایثار - شهدا و ایثارگران، ایثار - مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، ایثار - عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام‌الشهدا، ایثار – شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، ایثار - شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، ایثار – بانوان عاشورایی، ایثار - فرهنگ فاطمی و رسالت امروز، ایثار – در دروان معاصر و سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار - شهدای گمنام و غریب و ایثار - فرزندان و کودکان شهدا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره یاد شده، در سه بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگسال و ویژه جامعه ایثارگری در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال و نقاشی‌خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برپا می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این جشنواره به میزبانی استان قزوین و با حضور استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، البرز و اردبیل برگزار می‌شود.

سلامت اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آبان ماه جاری به آدرس ایمیل tajasomiisaar۲@gmail.com ارسال کنند.

وی افزود: اعلام نتایج نهایی این فراخوان پایان آبان ماه و زمان برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای آذر و دی ماه سال جاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha