پروازهای اردبیل به عتبات عالیات از سرگرفته می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: پروازها به مقصد عتبات عالیات از این استان از ۱۳ آبان ماه جاری از سرگرفته می‌شود.

ابراهیم احدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته از سوی حج و زیارت استان از ۱۳ آبان ماه پروازهای مستقیم به عتبات عالیات از مبدا فرودگاه اردبیل از سوی شرکت‌های مجری از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا طبق برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی صورت گرفته از سوی حج و زیارت استان، شرکت‌های مجری پای کار آمده‌اند و قرار است نخستین پرواز از مبداء فرودگاه اردبیل به مقصد فرودگاه بغداد انجام شود.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل بیان کرد: با توجه به استقبال شهروندان و بر اساس جمع‌بندی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، پروازها تا موسم اربعین سال آینده استمرار خواهد یافت.

احدی اضافه کرد: پیش‌تر پرواز اردبیل به بغداد از دی ماه سال گذشته تا تیر ۱۴۰۳ برقرار شده بود و هر هفته در روزهای یکشنبه ۲ کاروان با ظرفیت ۸۰ نفر در رفت و آمد بودند اما در ایام مراسم پیاده‌روی اربعین پروازها متوقف شد.

به گفته مدیر حج و زیارت استان اردبیل در بازه زمانی ۲۸ مهر تا سوم آذر امسال ۶ کاروان عمره از مبدا فرودگاه اردبیل راهی سرزمین نور می‌شوند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha