مدیران شهری شیراز: آماده مقابله با خطرات احتمالی نخستین بارش پاییزی هستیم

شیراز-ایرنا-با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران در ساعات و روزهای آینده در شهر شیراز؛ مدیران شهری آمادگی خود را برای مقابله با مخاطرات احتمالی نخستین بارش پاییزی امسال در این کلانشهر اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز سه شنبه در جلسه هماهنگی بخش های مختلف خدماتی شهری ضمن تأکید بر لزوم آمادگی همه جانبه خدمات شهری برای نخستین بارش‌های پاییزی امسال و پس از بررسی وضعیت مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز و ارزیابی آمادگی در مقابل وضعیت های مختلف جوی،گفت: تمرکز همه عوامل اجرایی بر پیشگیری از خطرات احتمالی است.

روح الله خوشبخت بر کنترل مستمر تجهیزات در مناطق و سازمان ها تأکید کرد و افزود: قبل از شروع بارندگی استقرار تجهیزات در محل های پرخطر بر سرعت عمل و کاهش خطرات احتمالی تأثیر بسزایی دارد.
خوشبخت ادامه داد: تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در هنگام بارندگی در نقاط مختلف پیش بینی شده استقرار یافته و آماده انجام عملیات است.
وی با اشاره به انجام مستمر لایروبی ها در مسیر رودخانه خشک و سایر نقاط مورد نظر، از معاونین خدمات شهری مناطق ۱۱ گانه خواست توجه ویژه ای پیش از شروع بارش‌ها به مناطقی داشته باشند که در گذشته دچار آبگرفتگی شده اند و از پاکسازی و لایروبی شدن این نقاط اطمینان حاصل کنند.

.

او همچنین خواستار جمع آوری مصالح موجود در پروژه های عمرانی در حال اجرا در شهر شد و اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه مهمترین گام برای مدیریت بحران های احتمالی است.
خوشبخت گفت: زیرگذرها و سایر نقاط شهر از طریق مرکز کنترل ترافیک تحت نظارت قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه اختلال به سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد.
معاون شهردار شیراز ضمن آرزوی روزهای خوش بارانی در پاییز دلنشین شیراز برای شهروندان، از آنها خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای هواشناسی از بروز حوادث ناخوشایند برای خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند.
خوشبخت از شهروندان خواست تا از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها یا مسیل ها جدا خودداری کرده و راه های خروج آب ساختمان ها و منازل را پاکسازی کنند.
خودداری از تردد در خیابان ها و معابر درگیر تا پایان بارش باران، خودداری از استقرار و نصب چادر در بوستان ها، بستر رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها، دوری کردن از رودخانه ها و مسیرهای منتهی به آن، خودداری از صعود به ارتفاعات، انجام ندادن سفرهای غیر ضروری از جمله نکاتی بود که معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز به آن ها اشاره کرد.
او گفت: خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می تواند خودرو را به حرکت در آورد و حتی واژگون کند.
خوشبخت عنوان کرد: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

هواشناسی استان فارس سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ هشدار سطح نارنجی صادر کرده است که براساس آن طی بعدازظهر چهارشنبه دوم آبان ماه جاری تا اواخر وقت پنجشنبه سوم همین ماه بارش باران،بروز رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha