۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85635924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر کل استاندارد خوزستان: کالاها درجه‌بندی کیفیت می‌شود

‌اهواز- ایرنا- مدیر کل استاندارد خوزستان با تاکید بر اینکه گفت: استاندارد درجه‌بندی کیفیت کالا به تازگی تدوین شده که بر اساس این استاندارد، کیفیت کالا سطح بندی و طبقه بندی خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی داوودی سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اهواز به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد بیان کرد: با تدوین این استاندارد کیفیت کالاها با دقت و حساسیت آنالیز و طبقه بندی خواهد شد و قطعا بر رقابت و فروش کالا در بازار داخلی و جهانی نیز اثر گذار است.

وی گفت: در ابتدا اعمال استاندارد درجه بندی برای ارزیابی کیفیت محصولات سلولزی در حال انجام است.

داوودی با اشاره به ارتباط مستقیم استاندارد و رونق تولید افزود: توسعه اقتصادی و پایدار در پرتو رعایت قوانین استاندار محقق می‌شود و باعث رقابت پذیر شدن کالا در بازار جهانی خواهد شد.

خدمات پس از فروش خودروهای اروندی مشمول استاندارد اجباری

داوودی گفت: خدمات پس از فروش خودروهای اروندی مشمول استاندارد اجباری شدند اما سال‌هاست که قطعات این گروه از خودروها وارد کشور نشده است و مشکلاتی را برای صاحبان آن‌ها ایجاد کرده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: در همین راستا درخواستی با عنوان " تایید نو" برای واردات قطعات به روز خودروهای اروندی به وزارت صمت داده شده است.

وی همچنین با اشاره به زمان ماندگاری بالای خودروهای اروندی وارداتی در گمرک خرمشهر افزود: به دلیل اینکه اداره کل محیط زیست خوزستان اختیارات استانی برای تایید صلاحیت زیست محیطی این خودروها را ندارد و باید تهران این تاییدیه را صادر کند خودروهای وارداتی به مدت طولانی در گمرک منتظر ترخیص می‌مانند.

مدیر کل استاندارد خوزستان: کالاها درجه‌بندی کیفیت می‌شود

بنزین مشمول استاندارد اجباری است

مدیر کل استاندارد خوزستان بیان کرد: طبق ماده ۱۸ قانون هوای پاک تولید سوخت در کشور مشمول استاندارد اجباری است و سازمان محیط زیست مکلف شده تا بر روند تولید بنزین نظارت داشته باشد.

وی گفت: وظیفه استاندارد جلوگیری ورود بنزین غیر استاندارد به کشور است که خوزستان ۹۰ درصد بنزین وارداتی به کشور را ارزیابی و پایش می‌کند.

داوودی بیان کرد: در مواردی اداره کل استاندارد خوزستان محوله سوخت غیر استاندارد را برگشت داده و یا بعد از اصلاح با همکاری وزارت نفت اجازه ورود به کشور را صادر کرده است.

خوزستان پیشران در تشکیل کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد

وی ادامه داد: مدیر کل استاندارد خوزستان در تشکیل کمیسیون ماده ۴۲ در کشور پیشران بوده است که در این کمیسیون نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف و یک قاضی نیز حضور دارد.

داوودی افزود: در این کمیسیون به شکایات مردمی و تخلفات شرکت‌ها و دستگاه‌ها و تولیدکنندگان در حوزه استاندارد رسیدگی می‌شود.

مدیر کل استاندارد خوزستان اظهار کرد: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ استاندارد ، شکایات مردمی را در خصوص تخلف در این حوزه را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد خوزستان در تدوین ۱۰ استاندارد بین المللی مشارکت داشته است اضافه کرد: طی یکسال اخیر ۴۳ پروانه استاندارد حلال توسط این دستگاه صادر شده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان بررسی وضعیت زیرساختی و خدماتی مدارس ابتدایی را از جمله وظایف جدید این دستگاه برشمرد و ادامه داد: طی یکسال اخیر ۵۴۷ مدرسه ابتدایی در استان بازرسی شد که ۷۵ درصد این مدارس غیردولتی بودند.

داوودی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اثرگذار استاندارد خوزستان برای جلوگیری از کم فروشی بیان کرد: آزمون کمی محصولات پیش بسته بندی شده و خالص فروشی کالاهای بدون بسته بندی از جمله شیرینی از دیگر اقدامات این دستگاه بوده است.

وی اظهار کرد: شیرینی فروشی‌ها در استان ملزم شدند تا وزن جعبه شیرینی را از کالایی که می‌فروشند به صورت جداگانه محاسبه کرده و وزن جعبه در فروش شیرینی محاسبه نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha