۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85635938
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران در کردستان واریز شد

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: در نهمین مرحله پرداخت بهای گندم خریداری شده در استان افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شد.

جمال صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده در استان افزون بر ۲۰۸ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان در ۹ مرحله به حساب آنها واریز شده است، افزود: امروز نهمین مرحله این اقدام با واریز بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شد و این میزان معادل ۶۵ درصد مجموع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان بیان کرد: مجموع مطالبات پرداخت شده حاصل از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در استان به ۱۳۵ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال رسیده است و افزون بر ۷۲ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال آن باقی مانده است که امیدواریم به زودی این مبلغ هم پرداخت شود.

در ارتباط با تولید و خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران بیشتر بخوانید:

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳؛ ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم دراین سال زراعی درکردستان در نظر گرفته شده بود؛ امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha