ایرنا در شاهرود نقش رسانه‌ای موثر دارد/موانع مدیریت شهری در خدمت به شهروندان + فیلم

شاهرود - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر شاهرود به نقش تاثیرگذار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در انعکاس اخبار این شهرستان اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در ارائه خدمات به شهروندان مدیریت شهری را یاری کنند، زیرا در این حوزه مباحث و موانع متعددی وجود دارد.

محمدرضا یونسیان روز سه‌شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) شاهرود افزود: رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در انعکاس اخبار و رویدادها دارند و وجود دفتر ایرنا در شاهرود بسیار مهم و حائز اهمیت است، باید در تقویت آن از نظر تامین نیروی انسانی تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ارج نهادن به فعالیت رسانه‌ها نباید محدود به روز خبرنگار باشد، ابراز کرد: قدردانی و بازدید از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال شهرستان طی هفته‌های آینده در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

واگذاری شهرک‌های فدک و کوثر به مدیریت شهری

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری واگذار نشدن شهرک‌های فدک و کوثر به منظور ارائه خدمات شهری است که تاکنون مسوولان همراهی لازم را در این زمینه نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در این ۲ شهرک حدود ۱۵ هزار نفر ساکن هستند، ادامه داد: مدیریت شهری به خاطر واگذارنشدن این شهرک‌ها، در ارائه خدمات محدودیت دارد، اما با همه این شرایط، تا حدودی خدمات ارائه می‌شود.

یونسیان با اشاره به اینکه این شهرک‌ها به عنوان «مسکن مهر» برای شهروندان ساخته شد، افزود: به دلیل نبود همکاری بین دستگاه‌های اجرایی از جمله اختلاف اداره راه وشهرسازی با پیمانکار، چندین سال است که مردم گرفتار هستند و حتی از امکانات اولیه از جمله آسانسور، محوطه‌سازی، و آسفالت شهری محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته برای رفع این مشکل بارها با مسوولان شاهرود و استان سمنان نشست برگزارشد، تصریح کرد: مسوولان استان وعده حل مشکل را طی یک ماهه دادند، اما تاکنون با گذشت بیش از ۲ سال، این امر محقق نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود به برگزاری نشستی با حضور کارشناسان در سه سال قبل اشاره کرد و گفت: براساس نظر کارشناسان ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه برای رفع نواقص مختلف، مورد نیاز بود که همان زمان شورای شهر حتی با دریافت یک سوم از این مبلغ، آن هم در ازای واگذاری زمین، موافقت کرد اما این امر اجرایی نشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرک‌ها باید به مدیریت شهری تحویل شود، تصریح کرد: ارائه خدمات قانونی به شهروندان مستلزم اضافه شدن این ۲ شهرک به محدوده شهری است.

یونسیان از قصد جدی اعضای شورای شهر شاهرود برای حل این مشکل خبر داد و گفت: مراجعه به وزارت‌خانه برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد.

انتقال ساختمان پزشکان نیازمند عزم همگانی است

وی یکی دیگر از دغدغه‌های مهم شورا اسلامی شهر شاهرود را انتقال ساختمان پزشکان از مرکز شهر به حاشیه عنوان کرد و گفت: ساخت شهرک سلامت روبروی بیمارستان امام حسین(ع) طی چند سال گذشته مطرح شد، اما باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در این زمینه همکاری کنند تا این امر محقق شود.

وی ادامه داد: تملک چند بنا در نزدیکی مجموعه ساختمان پزشکان برای ساخت پارکینگ در دستور کار قرار دارد اما باید انتقال این مجموعه به شهرک سلامت با عزم جدی همگان دنبال شود تا ترافیک سنگین در مرکز شهر کاهش یابد.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های این شورا انتقال صنوف مزاحم شهری به شهرک صنوف است که نیازمند «ایجاد حس مشترک از یک مشکل» در بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دارد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک صنوف، گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه برق و گاز در گام نخست پرداخت شده است.

یونسیان تصریح کرد: برای حل مشکلات شهر باید همه مردم و مسوولان دغدغه مشترک داشته باشند و با وفاق و همدلی برای رفع آن تلاش کنند.

محمدرضا یونسیان با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) شاهرود، از نزدیک با فعالیت‌های این رسانه آشنا شد.

وی در بدو ورود با احترام به تمثال شهدای ایرنا، یاد و نام آنان را گرامی داشت.

مسوول خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) دفتر شاهرود نیز در این نشست با قدردانی از خدمات شهری در شاهرود، گفت: ایرنا در کل کشور ۵۶ دفتر فعال دارد که اخبار استان‌ها و مناطق را پوشش می‌دهند.

ابوالقاسم تیموری افزود: کمبود نیروی انسانی در سال‌های اخیر یکی از مهمترین دغدغه‌های دفتر ایرنا شاهرود است.

در پایان این نشست، رییس شورای شهر شاهرود از بخش‌های مختلف خبرگزاری ایرنا بازدید کرد.

شهر شاهرود با بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha