نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط همدان گشایش یافت

همدان- ایرنا- نهمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود دهبانی‌صابر مدیر شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان عصر سه‌شنبه در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان همواره حامی نمایشگاه بین‌المللی همدان بوده است و حمایت‌های صنفی و علمی از نمایشگاه ماندگار است.

وی افزود: این نمایشگاه برای نهمین دوره به میزبانی همدان برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم با برپایی اینچنین نمایشگاه‌هایی به اقتصاد و تولید استان کمک کنیم.

نمایشگاه توانمندی های صنعتی همدان گشایش یافت

دهبانی‌صابر تصریح کرد: در این نمایشگاه تولیدکنندگان حوزه‌های مواد غذایی، لوازم خانگی و اداری، ملزومات چرمی، صنایع دارویی و شیمیایی، صنایع فلزی، ماشین‌آلات کشاورزی، صنعت ساختمان، قطعات خودرو، سفال و سرامیک، پوشاک، مبلمان، فرش، سنگ‌ های قیمتی، چاپ و بسته‌بندی و سایر حوزه‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده در کنار برپایی این نمایشگاه، برگزاری برنامه‌های جانبی و دوره‌های تخصصی توسط شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان گفت: ۱۰۰ تولید کننده استان همدان از گروه‌های صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان‌ها با هدف معرفی توانمندی صادراتی صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار خوشه‌های صنعتی، در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه از یکم تا چهارم آبان برپا است، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان واقع در میدان فرودگاه، انتهای بلوار دباغیان از عرفه‌های این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز گفت: نهمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی استان همدان با حضور ۱۰۰ تولید کننده فعال برپا شده است.

مصطفی حقیقی اظهار کرد: ۲۵ واحد حاضر در این نمایشگاه تولیدکنندگان دانش‌بنیان استان هستند.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعت استان در دستور کار قرار دارد و فعالیت‌های حمایتی را در اولویت قرار دادیم.

نمایشگاه توانمندی های صنعتی همدان گشایش یافت

حقیقی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی برای توسعه واحدهای تولیدی استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲ خوشه سنگ‌های قیمتی و سیر در سال جاری راه اندازی شده است.

وی افزود: با همه موانع موجود، ۷۰۰ هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی شهرستان همدان افزوده شده و مساحت این شهرک‌ها به یک هزار هکتار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: در شهرستان ملایر نیز ۵۵۰ هکتار زمین در حال اضافه شدن به شهرک‌های صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بزرگترین شهرک صنفی کشور که زمین و زیرساخت‌های آن آماده شده است، در ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

حقیقی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد با وسعت یک هزار هکتار، طی هفته آینده با زیرساخت‌های مناسب به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود و موجب تحول اقتصادی استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha