۲ آبان ۱۴۰۳، ۲:۳۵
کد خبرنگار: 863
کد خبر: 85636431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم مخالفت نظامیان صهیونیست برای ادامه خدمت در ارتش

تهران- ایرنا- پایگاه خبری صهیونیستی واللا در گزارشی از اعلام مخالفت ۱۵ نظامی رژیم صهیونیستی برای ادامه خدمت در ارتش خبر داد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، این رسانه رژیم صهیونیستی در این گزارش افزود که ۱۵ نظامی نیروهای ذخیره ارتش اعلام کرده‌اند که اگر توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه به امضا نرسد، حاضر به ادامه خدمت در ارتش نیستند.

این اعلام مخالفت ۱۵ نظامی صهیونیست برای ادامه خدمت در ارتش درحالی است که پیش از این نیز ۱۳۰ نظامی دیگر چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بودند.

به گزارش ایرنا، یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی پیش تر فاش کرد که تعدادی از نظامیان این رژیم در تیپ چتربازان اعلام نافرمانی کرده و از بازگشت برای شرکت در جنگ علیه ساکنان غزه خودداری کرده‌اند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز شنبه (۱۰ شهریور) گزارش داد که ۱۵ نظامی این رژیم از تیپ چتربازان که این هفته خدمت خود را در شهرهای دیرالبلح و خان ‌یونس به پایان رساندند، احضار شدند تا دوباره به جنگ بازگردند اما آنها نپذیرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تیپ ۹۸ ارتش این رژیم، عملیات نظامی خود را در مناطق خان یونس و دیرالبلح در نوار غزه پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز عملیات به پایان رسانده است.

این شبکه صهیونیستی فاش کرد: یکی از مواردی که باعث پایان عملیات لشکرها شده، خستگی نظامیان است بنابراین آنها برای مدتی به منظور استراحت، منطقه عملیات خود را ترک می‌کنند.

در عین حال، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که حدود ۲۰ نظامی ارتش این رژیم در تیپ پیاده نظام خواستند که به جنگ غزه بازنگردند.

این سازمان اشاره کرد که ۱۰ نفر از این نظامیان که از بازگشت به جنگ خودداری کردند، در صورت عدم موافقت با بازگشت به نوار غزه اخطار محاکمه نظامی دریافت می‌کنند.

در همین حال این نظامیان گفتند که پس از ۱۰ ماه جنگیدن، دیگر قادر به بازگشت به جنگ غزه نیستند اما آماده انجام ماموریت‌های دیگر هستند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود که از گردان‌های اضافی در تیپ‌های دیگری که در نوار غزه می‌جنگند صداهای مشابهی در اعتراض به مشکلات به گوش می‌رسد.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از خانواده های برخی از این نظامیان گفته است که فرزندان آنها مجبورند در رزمایش زمینی در غزه شرکت کنند و در غیر این صورت آنها به زندان خواهند رفت.

والدین این نظامیان افزودند که تنها چند نظامی در گروهان آنها (گروهان پسرانشان) باقی مانده‌اند که قادر به جنگیدن هستند.

آنها گفتند: اکنون وقت آن است که ما والدین به آنها کمک کنیم تا با سیستمی (کابینه بنیامین نتانیاهو) که به آنها اهمیتی نمی‌دهد، مقابله کنند.

در حالیکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدها نظامی ذخیره در ارتش این رژیم هر ماه بدون اطلاع فرماندهانشان به خارج از کشور می‌روند، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که ده‌ها نظامی ذخیره رژیم اسرائیل اعلام کردند که حتی در صورت مجازات به خدمت نظامی در نوار غزه باز نمی‌گردند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با هدف از بین بردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که با گذشت بیش از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha