۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85636750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه آتش نشانی کرج در خصوص رعایت الزامات استفاده از وسایل گاز سوز

کرج - ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از مردم خواست با توجه به کاهش دما و استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز ، مردم الزامات ایمنی در زمینه نصب و راه اندازی این وسایل را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا از امور ارتباطات و بین الملل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، محمد یساولی روز چهارشنبه افزود: هرگونه تغییر در سیستم لوله کشی گاز ساختمان باید توسط شرکت های مجاز و مورد تایید سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمان خرید وسایل گازسوز به نشان استاندارد این وسایل دقت شود، گفت : علامت استاندارد در وسایل خانگی نشانه رعایت مقررات و ضوابط تعیین شده توسط تولیدکننده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه نصب و تعمیرهرگونه وسایل گازسوز باید فقط توسط افراد متخصص و دارای صلاحیت انجام شود، بیان کرد: هریک از وسایل گازسوز باید به یک شیر مجزا مجهز شوند.

وی بیان کرد: طول شیلنگ گاز وسایل گازسوز نباید از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد و شیرهای گاز که مورد استفاده قرار نمی گیرند باید با درپوش فلزی مناسب مسدود کرد.

یساولی گفت: برای جلوگیری از نشت گاز، شیلنگ ها باید به بست فلزی مناسب مجهز شود و پس از استفاده از بست های فلزی، برای اطمینان از نشت گاز استفاده از محلول کف و صابون ضروری است.

وی مجهز بودن هریک از وسایل گازسوز به یک دودکش مجزا را ضروری دانست و افزود: قبل از نصب وسایل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش باید مطمئن شد و انتهای لوله دودکش باید به کلاهک مناسب استاندارد و از نوع(H) شکل مجهز باشد.

یساولی بیان کرد: کلاهک دودکش باید از کولرهای آبی حداقل سه متر فاصله داشته باشد ضمن آنکه استفاده از بخاری های بدون دودکش برای منازل و فضاهای بسته ممنوع است ؛ از نصب بخاری کنار پرده ها و وسایل قابل اشتعال منزل، خودداری شود.

رییس سازمان آتش نشانی کرج گفت: شهروندان از قرار دادن لوله دودکش وسایل گازسوز درون سطل آب خودداری کنند و درصورت استفاده از بخاری گازی در منزل، درزهای در و پنجره با درزگیر مسدود نشود.

وی افزود: قطر لوله دودکش وسایل گازسوز باید مساوی یا بزرگتر از خروجی دستگاه گازسوز باشد و دودکش سرد در زمان روشن بودن وسایل گازسوز، نشانه عدم تخلیه دود و محصولات احتراق، از دودکش است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: رنگ شعله وسایل گازسوز باید آبی باشد در غیراین‌صورت دودکش و سیستم سوخت رسانی آن باید در کمترین زمان بررسی و عیب یابی شود.

یساولی تاکیدکرد: سردرد، خواب آلودگی شدید، خستگی و کاهش سطح دید از جمله علائم اولیه مسمویت با گاز منواکسید کربن، در خردسالان و بزرگسالان است ؛در صورت مشاهده هر یک از علائم گازگرفتگی وسیله گازسوز را خاموش، پنجره ها را باز و فرد مصدوم را به هوای آزاد باید منتقل کرد.

سال گذشته بیش از ۲۰ نفر در استان البرز برر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha