۴۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در مدارس قشم راه‌اندازی شد

قشم - ایرنا - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم از راه اندازی ۴۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح مدارس این شهرستان مرزی خبر داد.

عنایت پورسالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود هشت هزار دانش‌آموز از برنامه‌های متنوع این پایگاه‌های تابستانی استفاده کنند.

وی افزود: استمرار فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، تربیتی، مهارت های فنی و حرفه ایی، فرهنگی، قرآنی، هنری و فعالیت های ورزشی محور برنامه های اوقات فراغت ساحت های ۶ گانه تعلیم و تربیت (زیبای و شناختی، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه ای، اعتقادی، عبادی و اخلاقی از عمده برنامه‌هایی است که در تابستان امسال برای گروه‌های هدف این پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در این پایگاه ها که در مدارس، کانون های فرهنگی، ورزشی، تربیتی، پژوهش سرا، دارالقرآن، مرکز مشاوره، مجموعه های فرهنگی و کانون فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان راه اندازی شده است، ۵۰ مربی به طور ثابت و چرخشی، مسوولیت آموزش دانش آموزان قشمی را بر عهده دارند.

پورسالاری اضافه کرد: بیشتر کلاس های آموزشی این پایگاه ها به صورت نیم بها دایر شده است.

وی گفت: پایگاه های تابستانی پنج روز در هفته فعالیت می کنند و به نسبت برنامه های ارایه شده، مدت فعالیت آنها افزایش می یابد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم خاطرنشان کرد: پارسال ۳۳ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در مدارس قشم راه اندازی شده بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha