۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85637375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان: ارسال سلاح به اسرائیل مشکل ایجاد کرده‌است

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه آلمان طی سفر به لبنان گفت که ارسال سلاح به رژیم اسرائیل مشکلاتی در زمینه نقض قوانین حقوق بشر ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه با بیان این ادعا که رژیم اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات حزب الله دفاع کند، افزود: اما تامین سلاح برای این رژیم به خاطر نگرانی‌های بین‌المللی از نقض قوانین حقوق بشر مشکل ایجاد کرده است.

بائربوک که برای دیدار و گفت وگو با مقامات لبنانی وارد این کشور شده است، اعلام کرد که هدف از سفرش، گفت وگو درباره چگونگی برقراری آتش بس بین رژیم اسرائیل و حزب الله است.

باربوک گفت: «از یک طرف، اسرائیل هر روز مورد حمله قرار می‌گیرد و عدم حمایت از آن به این معنی است که از مردم محافظت نمی‌شود. از سوی دیگر، این مسئولیت آلمان است که از قوانین بین‌المللی بشردوستانه دفاع کند. »

او هیچ چیزی درباره بازنگری آلمان در سیاست خود مبنی بر تامین سلاح رژیم اسرائیل نگفت.

اولاف شولتس صدراعظم هفته گذشته گفت که کشورش به عنوان یکی از متحدان اسرائیل همچنان به ادامه ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.

بائربوک پس دیدارش با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به خبرنگاران گفت که هر گونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل)، قوانین بشردوستانه را نقض می‌کند.

باربوک افزود که کلید دستیابی به صلح اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است که ۱۸ سال پیش تصویب شد و طبق آن حزب الله باید تا پشت رودخانه لیتانی و اسرائیلی‌ها تا پشت خط آبی عقب نشینی کنند.

وی افزود: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان نقش مهمی در حفظ ثبات در منطقه دارد و همه طرف های درگیر باید از نظامیان سازمان ملل محافظت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha