وکلای خانواده‌های فلسطینی در آلمان: برلین مسلح کردن رژیم اسرائیل را متوقف کند

تهران - ایرنا - وکلای مدافع خانواده‌های فلسطینی در آلمان با ارائه درخواست فوری به دادگاه اداری برلین توقف صادرات اسلحه به سرزمین های اشغالی فلسطین را خواستار شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه العربی، وکلای حقوقی مدافع خانواده های فلسطینی در آلمان درخواستی فوری را در رابطه با توقف صادرات تسلیحات به سرزمین های اشغالی فلسطین به دادگاه اداری برلین ارائه کردند.

این وکلای حقوقی آلمانی از دادگاه برلین خواستند تا دولت آلمان را ملزم به توقف صادرات تسلیحات به سرزمین های اشغالی فلسطین کند زیرا از این سلاح‌ها در نقض جدی قوانین بین‌المللی استفاده می شود.

بر اساس گزارش رسانه ها، این دومین شکایت وکلای وابسته به سازمان های فلسطینی فعال در اروپا است.

بنا بر اعلام مرکز اروپایی حمایت از قانون، موسسه فلسطینی خدمات دیپلماسی عمومی، و سازمان حقوق فلسطین و آژانس تحقیقات «فورنسیس»، شاکیان از دولت آلمان خواسته اند که از جان آنها محافظت کند و صادرات سلاح به سرزمین های اشغالی فلسطین را متوقف کند.

این وکلا به چندین واقعیت از جمله اینکه آلمان به بزرگترین حامی تسلیحاتی اروپایی رژیم اسرائیل تبدیل شده و ارزش تسلیحات آلمانی صادر شده به سرزمین های اشغالی فلسطین در سال ۲۰۲۳ میلادی افزون بر ۳۲۶ میلیون یورو بوده است، استناد کرده اند. بیشتر این سلاح ها پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) ۲۰۲۳ میلادی برای رژیم صهیونیستی ارسال شده است.

به گفته این وکلای حقوقی، صادرات تسلیحات آلمان به سرزمین های اشغالی فلسطین حدود ۱۰ برابر شده است.

«نادیا سمور» وکیلی که از طرف مرکز حمایت حقوقی اروپا شکایت کرده، معتقد است که رای این پرونده به سود وکلای فلسطینی خواهد بود زیرا دیوان بین‌المللی دادگستری متذکر شده است که حمله رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و اقدام دولت آلمان در ارائه تسلیحات به این رژیم، نقض قوانین بین المللی است.

وی افزود: از آنجایی که قوه قضاییه هلند با استناد به قوانین اتحادیه اروپا، صادرات قطعات جنگنده F-۳۵ به رژیم اسرائیل را ممنوع کرده است، آلمان نیز مشمول قوانین اتحادیه اروپا و مقید به اجرای این قوانین است لذا بخشی از شکایت ما نیز در همین زمینه است.

این وکیل حقوقی افزود: دلیل دیگری که از موفقیت این شکایت به نفع ما حکایت می کند، این است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) رأی مثبت داده است، ضمن اینکه موکلان ما در حال حاضر در غزه زندگی می کنند و آنها هستند که در درجه اول از صادرات تسلیحات به سرزمین های اشغالی فلسطین متاثر شده اند و حق طرح شکایت را دارند.

پیشتر، دادگاهی در هلند به دولت آمستردام دستور داد که صادرات قطعات یدکی جنگنده های اف-۳۵ به رژیم اسرائیل را به دلیل احتمال استفاده از آنها در حملات به اهداف غیرنظامی در نوار غزه، متوقف کند.

دولت آلمان در سال ۲۰۲۳ مجوزهای صادرات تسلیحات به ارزش ۳۲۶.۵ میلیون یورو به سرزمین های اشغالی فلسطین را صادر کرد که بیشتر آنها پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به تصویب رسیدند که نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰ برابر افزایش یافته است.

دولت آلمان در حال حاضر از طریق صادرات تسلیحات از ارتش رژیم اسرائیل حمایت می کند.

بر اساس گزارش نشریه Forensis وابسته به موسسه Forensic Architecture که مقر آن در برلین قرار دارد، علاوه بر صادرات اسلحه، دولت آلمان به رژیم اسرائیل اجازه داده است که از ۲ پهپاد از پنج پهپاد نظامی از نوع «تی پی-هرون» ( TP-Heron ) که قبلا اجاره کرده بود، استفاده کند.

در اوایل ۲۳ فوریه ۲۰۲۴، فلسطینی ها اعضای دولت آلمان را به دلیل کمک به نسل کشی در غزه به انجام تخلفات جنایی متهم کردند.

به موجب قانون کنترل تسلیحات جنگی، تحویل تسلیحات و پشتیبانی برلین از رژیم اسرائیل، تعهدات جمهوری فدرال آلمان را نقض می کند.

از جمله معیارهای تایید صادرات تسلیحات این است که از این سلاح ها علیه تعهدات آلمان نسبت به قوانین بین المللی استفاده نشود و در حالی که رژیم اسرائیل در جنگ علیه ساکان غزه، حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha