گروه های مقاومت منطقه شهادت شهید «سید هاشم صفی‌الدین» را تسلیت گفتند

تهران– ایرنا– گروه های مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه‌های مختلف ضمن تسلیت به مناسبت شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، از مبارزات و جهاد این شهید در حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از المیادین، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد: شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» فرمانده جهادی بزرگ در مقاومت اسلامی لبنان را که بر اثر حمله هوایی رژیم جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسید، تسلیت می‌گوییم و از تلاش‌های ایشان در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن و همچنین مشارکت ایشان در تاسیس و تقویت جبهه مقاومت تقدیر می‌کنیم.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای شهادت سید هاشم صفی‌الدین را به حزب الله لبنان، ملت لبنان، امت اسلامی و همه حامیان جبهه مقاومت در سراسر جهان تبریک و تسلیت گفت و از فداکاری‌های بزرگ و جهاد طولانی مدت ایشان تقدیر کرد.

این جنبش فلسطینی همچنین سابقه طولانی شهید صفی‌الدین در مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی و مبارزه با آن و همچنین حمایت از ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن را مورد ستایش قرار داد.

جنبش مجاهدین فلسطین تاکید کرد: شهادت شخصیت‌های بزرگ جهادی در نبرد دفاع از بیت‌المقدس و کمک به ملت مقاوم فلسطین در کنار شهدای فلسطین و سایر مجاهدان امت اسلامی و محور مقاومت، معنای وحدت در میان امت اسلامی را بیش از پیش تثبیت می کند و صحت راه و یکسان بودن مسیر و سرنوشت مسلمانان را به اثبات می‌رساند.

این جنبش مبارز فلسطینی از فداکاری بزرگ رزمندگان و رهبری شرافتمند حزب الله، از مواضع اصولی و ثابت آنها در حمایت از ملت فلسطین با وجود حجم تجاوز، توطئه و عدم حمایت‌ دیگران، تقدیر کرد.

جنبش مجاهدین فلسطین تصریح کرد: سیاست رژیم صهیونیستی درباره ترور رهبران مقاومت، هرگز باعث تضعیف مقاومت و اراده آن در میان امت اسلامی نخواهد شد و ابهت و بازدارندگی برای دشمن صهیونیستی به ارمغان نخواهد آورد.

این جنبش فلسطینی در پایان خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی و وحشی‌گری بی‌سابقه آن، نشان دهنده شکست و عجز و ناکامی اش در مقابل پایداری و جهاد جنبش‌های مقاومت و جبهه‌های پشتیبان آن و همچنین ضربات بی‌سابقه‌ای است که در میدان و در عمق سرزمین‌های اشغالی از رزمندگان مقاومت دریافت کرده است و این ضربات در آینده تشدید خواهد شد.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن تسلیت شهادت شهید صفی‌الدین، مبارزات و جهاد این شهید جبهه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی را مورد تقدیر و ستایش قرار دادند.

جهاد اسلامی فلسطین، شهید صفی‌الدین را از اولین حامیان مساله فلسطین در همه دوره‌های مسئولیتش دانست و اعلام کرد: ما از دست دادن این شخصیت به همراه سایر رهبران حزب الله لبنان را مصیبتی دردناک می‌دانیم، اما به شهادت آنها در راه قدس و پیمانی که با خداوند بسته بودند افتخار می‌کنیم.
جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: ضربات هفته‌های اخیر حزب الله به دشمن صهیونیستی، اثبات کرد که مقاومت اسلامی در لبنان، غیر قابل شکست است و به رویارویی با دشمن تا دستیابی یه پیروزی ادامه خواهد داد.
این جنبش مبارز فلسطینی، ضمن تسلیت به حزب الله و هواداران مقاومت در لبنان و همچنین خانواده‌های شهدا، بر وحدت کامل بین مقاومت فلسطین، لبنان و منطقه تاکید کرد.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز با انتشار پیامی اعلام کرد: مراتب تسلیت، همدردی و تبریک فراوان را به مناسبت شهادت علامه مجاهد سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیه و برادران مجاهدی که همراه ایشان به شهادت رسیدند به حزب الله و حامیان مقاومت اسلامی و خانواده این شهید عزیز تقدیم می‌داریم.
جنبش النجبای عراق نیز در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت این عالم لبنانی تاکید کرد: با کمال افتخار، شهادت فرمانده بی‌نظیر و شجاع «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله را که بر اثر حمله صهیونیست‌های دشمن اسلام و انسانیت به شهادت رسید به رزمندگان شجاع این جنبش تبریک و تسلیت می‌گوییم.

به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه ای از شهادت رئیس شورای اجرایی خود در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

در بیانیه حزب الله در این باره آمده است: سید هاشم صفی الدین بیشتر عمر خود را در راه خدمت به حزب الله و مقاومت اسلامی و جامعه آن سپری کرد، در طول سالیان متمادی عمر شریف خود، با مسئولیت پذیری و توانمندی، شورای اجرایی، مؤسسات و یگان‌های آن را مدیریت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha