دروازه‌های جهان به روی نمایشگاه «ایران ساخت» باز خواهد شد

تهران - ایرنا - معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به تغییرات مهم نمایشگاه امسال «ایران ساخت» اشاره کرد و از تشکیل کمیته بازار داخلی با هدف توسعه بازار داخلی در کنار تمرکز جدی این معاونت بر روی گشودن بازارهای خارجی برای دانش بنیان‌ها خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا بخشی آنی در نشست هم‌اندیشی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که با حضور جمعی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان همراه بود، به تغییرات مهم نمایشگاه ایران ساخت امسال اشاره کرد و گفت: هنگامی که برنامه ایران ساخت در دستور کار ما قرار گرفت؛ بیشتر برنامه‌ریزی ها انجام شده بود؛ با این حال سعی کردیم در بخش مالی و صادرات تحولات مثبتی را ایجاد کنیم.

وی، از تشکیل سه کمیته مجزا در دوره جاری نمایشگاه ایران ساخت خبر داد و اعلام کرد: از هفته آینده، کمیته بازار داخلی، کمیته صادرات و کمیته تبلیغات با هدف آغاز فعالیت‌های جدید جهت توسعه این بازار، تشکیل خواهد شد تا شرکت‌کنندگان بتوانند حضوری مؤثرتر در رویداد امسال داشته باشند.

بخشی آنی با بیان اینکه، امسال معاونت علمی و فناوری به‌طور ویژه بر بازار خارجی تمرکز دارد و در این راستا، حضور نمایندگانی از سوی سفرای کشورهای مختلف و وزراء در این رویداد در دستور کار قرار دارد، افزود:این تمرکز بر بازارهای داخلی و خارجی به دنبال ایجاد فرصتی مناسب برای پیشرفت و توسعه صنایع دانش‌بنیان در سطح جهانی است.

دانش بنیان ها اولویت بازارهای صادراتی خود را اعلام کنند

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر به تشریح نقش کلیدی روابط عمومی این معاونت در تبلیغات و معرفی نمایشگاه ایران ساخت پرداخت و با تأکید بر اهمیت ایجاد ارتباطات سیستمی و مؤثر با مخاطبان، اعلام کرد: هر شرکت موظف است بازارهایی که اولویت آنان هستند را لیست کرده و برای این معاونت ارسال کند تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تبلیغات و اطلاع رسانی انجام شود.

دروازه‌های جهان به روی نمایشگاه «ایران ساخت» باز خواهد شد

بخشی آنی با اشاره به هدف این استراتژی بیان کرد: این اقدامات به منظور بهینه‌سازی نمایشگاه و افزایش تأثیرگذاری آن بر نیازهای واقعی بازار طراحی شده است.

به گفته وی، شناسایی دقیق اولویت‌های شرکت‌ها نه تنها موجب تسهیل فرآیند تبلیغاتی خواهد شد، بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا نیازهای بازار به‌طور مؤثرتری شناسایی و برآورده شوند.

رفع مشکلات گذشته نمایشگاه ایران ساخت
بخشی آنی همچنین تأکید کرد: مشکلات دوره‌های گذشته نمایشگاه ایران ساخت به‌طور جزئی و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است تا تجربه‌ بهتری را برای شرکت‌کنندگان این دوره فراهم شود.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، همچنین از برنامه‌ریزی برای تقدیر از مدیران عامل‌ فعال و موفق در این نمایشگاه خبر داد.

وی افزود: هدف ما ایجاد فضایی مثبت و انگیزشی برای حضور حداکثری و پربار شرکت‌کنندگان است. مدیران موفق به‌ عنوان الگوی دیگر شرکت‌ها محسوب می‌شوند و تجلیل از آنان انگیزه‌ای برای دیگر فعالان نیز به شمار می‌رود.

بخشی آنی خاطرنشان کرد: با این تحول، نمایشگاه امسال ایران ساخت به جایگاهی برتر در عرصه بین‌المللی دست خواهد یافت و مسیر جدیدی برای توسعه صنعت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ایجاد خواهد کرد.

این نشست ضمن تبادل نظر فعالان حوزه دانش بنیان، حوزه‌های کلیدی همچون ارزیابی و نظارت فنی، حقوقی و مالی، امور اجرایی نمایشگاه، صادرات و دبیرخانه اجرایی به شکل سازنده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان شرکت‌های حاضر به تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های موجود در هر یک از این حوزه‌ها پرداختند و راهکارهایی را برای بهبود و ارتقاء کیفیت نمایشگاه ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha