عضو هیات علمی جامعه المصطفی: تصمیمات برای مقابله با اسرائیل در کمال دقت است

شیراز- ایرنا- عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: تصمیمات برای مقابله با رژیم صهیونیستی با درایت رهبر معظم انقلاب در کمال دقت و برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) و شهدای جبهه مقاومت، اظهار کرد: سیاست‌های خارجی نظام اسلامی ما با خردمندی رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی تنظیم می‌شود و مردم اطمینان داشته باشند.

وی افزود: امنیت و رفاه مردم برای رهبر معظم انقلاب در راس است و حتی در وضعیت نظامی امروز بر مساله معیشت مردم تاکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حماس و حزب الله دربرابر این رژیم مقاومت کردند و امروز اقتدار صهیونیست‌ها در هم شکسته است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی: تصمیمات برای مقابله با اسرائیل در کمال دقت است

سکوت در برابر ظالم شایسته نیست

عضو هیات جامعه المصطفی گفت: یک شاعر باید چهار ویژگی مومن بودن، اهل عمل صالح بودن، مخاطب را یاد خداوند انداختن و دفاع از مظلوم را داشته باشد.

رفیعی با اشاره به دعای ۳۸ صحیفه سجادیه، بیان کرد: امام سجاد (ع) برای آموزش ما، در این دعا برای هفت چیز از خداوند معذرت خواهی کرده که یکی از آنها این است که "از تو عذرخواهی برای اینکه اگر در دوره من به کسی ظلم شود و من سکوت کنم".

او افزد: بر اساس آیه‌های قرآن کریم، وعده خداوند در پیروزی امت اسلام و ذلت صهیونیست‌ها و آمریکا قطعی است، چنانکه پشه‌ نمرود را کشت و فرعون غرق شد.

رفیعی ادامه داد: مردم باید همیشه افق جلوتر از خود را ببینند چرا که بر اساس آیات قرآن سرانجام ظالمان سقوط و ذلت است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی: تصمیمات برای مقابله با اسرائیل در کمال دقت است

لبنان نیازمند پویش همدلی است

این پژوهشگر مذهبی با اشاره به جایگاه شهدا در اسلام، گفت: جهاد چند نوع است جهاد مالی، جانی و زبانی و بیانی؛ در قرآن کریم جهاد مالی بر جانی مقدم شده است.

او اظهار کرد: گاهی از ما جهاد جانی بر نمی‌آید، مانند امروز که امکان اعزام به غزه و لبنان وجود ندارد اما می‌توانیم با مال خود جهاد کنیم.

رفیعی گفت: امروز اوضاع اقتصادی در لبنان برای پناهندگانی که از جنوب به دیگر بخش‌ها رفته‌اند چندان مناسب نیست و برای تامین نیازهای خود محتاج کمک هستند.

وی گفت: امروز لبنان نیازمند پویش همدلی است و کسانی که از آنها کاری بر می‌آید، به هر میزان که می‌توانند کمک کنند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی با گرامیداشت یاد ۱۵ هزار شهید فارس، گفت: امروز شهدای فلسطین و لبنان مانند علی اصغر امام حسین (ع) بی‌گناه و مظلوم هستند.

وی یادآور شد: شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز مظلوم بودند و به فرموده رهبر معظم انقلاب این ۲ حادثه تروریستی باید همچون واقعه کربلا زنده نگه داشته شود.

امشب شبستان امام خمینی حرم مطهر شاهچراغ(ع ) میزبان مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به این آستان مقدس و شهدای جبهه مقاومت بود.

مداحان اهل بیت سید مجید بنی فاطمه، میثم مطیعی، سید رضا نریمانی، محمد حسین پویان‌فر، مهدی رسولی و علی اکبر افخمی به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

در حاشیه این مراسم، آیین گلریزان طلا و کمک به مظلومان غزه و لبنان برگزار شد و بسیاری از بانوان شیرازی با اهدای زیورآلات خود، در این پویش همدلی شرکت کردند.

عصر فردا (پنجشنبه) نیز ساعت ۱۶، آیین گلباران قبور مطهر شهدای آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع)،با حضور خدام حرم مطهر و خانواده‌های این شهدا برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha