هشدار یونیسف: تنها چند روز برای تزریق دز دوم واکسن فلج اطفال به کودکان شمال غزه وجود دارد

نیویورک – ایرنا- آژانس کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) هشدار داد که تنها چند روز برای تزریق دز دوم واکسن فلج اطفال به حدود ۱۱۹ هزار کودک در شمال غزه باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو انگلیش، سخنگوی یونیسف روز چهارشنبه به وقت محلی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «حتی اگر ما به حدود ۱۱۹ هزار کودک در بخش‌های شمالی غزه واکسن تزریق کنیم، همه این کودکان همچنان در برابر ویروس فلج اطفال آسیب‌پذیر هستند. این بدان معناست که آنها محافظت نمی‌شوند، می‌توانند به ویروس مبتلا شوند، فلج شوند و آن را به دیگران منتقل کنند.»

اولین دز واکسن فلج اطفال در ماه گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ سپتامبر به کودکان در شمال غزه تزریق شد. دز دوم باید در عرض یک تا دو ماه تجویز شود تا ایمنی کافی در برابر ویروس ایجاد شود و از شیوع آن جلوگیری شود.

سخنگوی یونیسف گفت: این بدان معناست که چند روز باقی مانده است تا اطمینان حاصل شود که دز دوم واکسن در بازه زمانی برنامه ریزی شده به کودکان تزریق می شود. هر چه بیشتر منتظر بمانیم، ویروس بیشتر گسترش می یابد و کودکان بیشتری را در خطر ابتلا به آن قرار می دهد.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه، سومین مرحله عملیات واکسیناسیون فلج اطفال سازمان ملل متحد در غزه به دلیل «تشدید خشونت، بمباران شدید، دستورات جابجایی دسته جمعی و نبود توقف موقت و تضمین شده بشردوستانه درگیری ها در اکثر مناطق شمالی غزه» به تعویق افتاد.

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای کاهش تنش و توقف های بشردوستانه در حالی مطرح می شود که ارتش اسرائیل عملیات و حملات نظامی خود را در شمال این منطقه افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha