۳ آبان ۱۴۰۳، ۱:۵۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85637681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دبیرکل سازمان ملل خواستار محافظت از مردم محاصره شده شمال غزه شد

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر با ابراز نگرانی درباره درد و رنج مردم غزه خواستار حفاظت از مردم شمال غزه شد که تحت محاصره رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقتمحلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «مردمی که تحت محاصره مداوم اسرائیل در شمال غزه هستند و از این بابت رنج می برند، به سرعت در حال به اتمام رساندن همه امکانات موجود برای بقای خود هستند.»

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه تصریح کرد: غیرنظامیان باید محافظت شوند و بتوانند کمک های بشردوستانه دریافت کنند.

پیش از این، معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) هشدار می‌دهد که فلسطینیان در شمال غزه با ادامه محاصره اسرائیل رنج شدیدی را تجربه می کنند و سطوح وحشتناک مرگ، جراحت و ویرانی وجود دارد.»

به گزارش ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش اوچا، غیرنظامیان زیر آوار مانده اند. بیماران و مجروحان بدون مراقبت های بهداشتی زندگی می کنند. خانواده ها کمبود غذا دارند. خانه های آنها ویران شده است و سرپناهی ندارند و هیچ جا امن نیست.

معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: ما بار دیگر خواستار ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه سریع و بدون مانع به دست غیرنظامیان هستیم.

فرحان حق ادامه داد: دو ایستگاه تامین آب در شمال غزه نیز به دلیل کمبود سوخت فعالیت خود را متوقف کرده اند. درخواست اوایل این هفته برای تحویل ۲۳۰۰۰ لیتر سوخت به شمال غزه توسط مقامات اسرائیلی رد شد. از ۶ اکتبر تاکنون، تلاش‌ها برای سوخت رسانی به غزه نیز رد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha