فیلمساز مازندرانی لوح افتخار بهترین کارگردان جشنواره فیلم کوتاه تهران را دریافت کرد

ساری – ایرنا- محمدرضا مقیم‌نژاد فیلمساز اهل بابل لوح افتخار بهترین کارگردان فیلم تجربی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم پایانی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامگاه چهارشنبه با حضور مسئولان حوزه فرهنگ و سینما و جمعی از سینماگران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و برگزیدگان این رویداد سینمایی در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

هیئت داوران جشنواره مستند «کانتور» ساخته سید محمدرضا مقیم‌نژاد حسینی هنرمند اهل بابل را شایسته اعطای لوح افتخار بهترین کارگردانی در بخش فیلم‌های تجربی دانستند.

«کانتور» یک فیلم تجربی ۶ دقیقه‌ای است که کارگردان در آن تلاش کرده تصویری شاعرانه و خیال‌پردازانه از مکان را به هر شکل و فرمی، به‌مثابه فضایی که می‌تواند انباشتی از زمان باشد بسازد.

به گفته کارگردان، ویژگی قابل ‌اهمیت در این فیلم استفاده از فرم دیداری متفاوتی است که برای ابراز محتوا استفاده کرده است.

فیلمساز مازندرانی لوح افتخار بهترین کارگردان جشنواره فیلم کوتاه تهران را دریافت کرد

«کانتور» پیش از این در جشنواره‌های سانتیاگو شیلی، سومین جشنواره فیلم مستقل پاکستان، سیزدهمین دوره فستیوال فیلم موبایلی سن‌دیگو امریکا، جشنواره فیلم kalaburagi هند و جشنواره ولینگتون فلوریدا حضور یافته بود.

به گزارش ایرنا، علاوه بر «کانتور» که لوح افتخار بهترین کارگردانی بخش فیلم تجربی این جشنواره را کسب کرد، ۲ مستند «سرنوشت» به کارگردانی یاسر طالبی و «فرشته‌ها» به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری نیز از سینماگران مازندرانی در بین نامزدهای دریافت جوایز این دوره از جشنواره حضور داشتند.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر آغاز شد و امشب –چهارشنبه- با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در سالن همایش‌های برج میلاد پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha