۳ آبان ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85637786
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان با دمای صفر درجه پس از همدان (با چهار درجه منفی صفر) به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

ارسطو محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی استان ابری است و در برخی مناطق احتمال بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر احتمال بارش برف وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها طی ۲ روز آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم است،‌ اضافه کرد: به لحاظ دمایی، طی روزهای آینده همچنان هوای سردی در استان مستقر خواهد شد به طوری که در ساعات اولیه روز دمای هوا به نزدیکی صفر و در برخی مناطق به زیر صفر نیز می رسد.

این کارشناس هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر نیک پی با دمای منفی سه درجه و باش قشلاق گرماب خدابنده با دمای ۱۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند.

به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای شهر زنجان نیز در این مدت، صفر و ۱۰ درجه سانتیگراد بوده است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان چهار درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha