تمامی هیات‌های ورزشی اردبیل تا آذر ماه تعیین تکلیف می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با برگزاری مجمع انتخاباتی و مشخص شدن رئیس و اعضای هیات رئیسه تا آذر ماه تمامی هیات‌های ورزشی در این استان تعیین تکلیف می‌شود.

محمدعلی پهناور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود ۵۲ هیات ورزشی در استان اردبیل، افزود: در یک سال اخیر تلاش شده با برگزاری مجمع انتخاباتی و مشخص شدن رئیس و اعضای هیات رئیسه این هیات‌ها سر و سامان یافته و با قوت و قدرت به فعالیت بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هیات ورزشی در استان اردبیل با سرپرست اداره می شود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته مجمع انتخاباتی این ۱۲ هیات تا آذر ماه امسال برگزار و رئیس و اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه چهره‌های تاثیرگذار، دلسوز، مدیر و مدبر به خاطر مسائل و مشکلات به وجود آمده در گذشته رغبتی برای پذیرش مسئولیت در هیات‌های ورزشی استان ندارند، اضافه کرد: دست همکاری به سوی تمامی افراد توانمند، کاردان، دلسوز، متعهد و متخصص برای حضور در هیات‌های ورزشی دراز کرده و از آنها دعوت می کنیم تا دین خود را نسبت به ورزش استان ادا کنند.

پهناور با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با توجه به آمایش سرزمین و شانس حضور در بازی های آسیایی و مسابقات المپیک از هیات های ورزشی حمایت می‌کند، ادامه داد: البته این به معنی بی توجهی به دیگر هیات‌های ورزشی نیست بلکه تمامی هیات‌های ورزشی فعال در استان مورد توجه و حمایت است.

وی در عین حال گفت: تلاش شده نظارت بر نحوه عملکرد هیات های ورزشی در استان افزایش یابد تا بتوان به اهداف مورد نظر در تمامی ابعاد رسید.

افزایش سه برابری اعتبارات هیات‌های ورزشی استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه حمایت از هیات‌های ورزشی فعال از اولویت‌های این اداره کل است، خاطرنشان کرد: اعتبارات توزیع شده در بین هیات های ورزشی در یک سال اخیر در این استان سه برابر افزایش یافته است.

پهناور در عین حال گفت: با اینکه اعتبارات توزیع شده جوابگوی تمامی نیازهای هیات های ورزشی نیست، اما اداره کل ورزش و جوانان استان در حد وسع از آنها حمایت‌ می‌کند.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی، اظهار کرد: با اینکه اداره کل ورزش و جوانان برای رشد و توسعه ورزش استان همیشه و در همه حال به دنبال جذب اسپانسر مالی است، اما هیات‌های ورزشی نیز باید تلاش کنند تا با جذب حامی مالی مشکلات را حل کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: استعدادیابی، تلاش برای جذب حامی مالی، داشتن برنامه مدون و تدوین تقویم ورزشی قابل اجرا، برگزاری مجمع سالانه و ارائه گزارش عملکرد به اعضای مجمع، تعامل و همکاری با فدراسیون و متولیان ورزش استان، استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان، تعامل و همکاری با سایر دستگاه ها و نهادها از جمله آموزش و پرورش و بسیج و استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات پیشکسوتان و خاک خوردگان واقعی ورزش از جمله وظایف هیات های ورزشی استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل مهیا کردن زیرساخت‌ها، بسط و گسترش ورزش، فعال کردن هیات شهرستان‌ها، حضور پررنگ در مسابقات کشوری و بین‌المللی، توجه به ورزش بانوان، تلاش برای میزبانی مسابقات کشوری و اردوی تیم ملی، برگزای کلاس‌های آموزشی برای مربیان و داوران جهت ارتقای سطح دانش آنها، برگزاری منظم مسابقات لیگ در تمامی رده‌های سنی و ایجاد همدلی در بین دلسوزان واقعی ورزش را از دیگر وظایف هیات‌های ورزشی استان عنوان کرد.

برگزاری مسابقات استانی مهم‌تر و موثرتر از مسابقات کشوری است

پهناور برگزاری منظم مسابقات لیگ استانی را مهمتر از مسابقات لیگ کشور دانست و اضافه کرد: در مسابقات لیگ کشوری در نهایت تنها یک تیم از استان با افراد محدود شرکت می کنند اما با برگزاری مسابقات لیگ استان ده ها تیم از سراسر استان با نفرات بیشتر به رقابت با همدیگر می پردازند.

وی کشف استعدادهای ناشناخته، تمرین و آمادگی ورزشکاران، ایجاد و افزایش انگیزه در ورزشکاران و ارزیابی عملکرد مربیان و هیات‌های ورزشی را از جمله مزایای برگزاری مسابقات ورزشی در قالب لیگ استان ذکر کرد.

این کارشناس ورزش با اشاره به نقش مربیان ورزشی، ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش مربی محور است باید مربیان ورزشی استان در میدان حضور فعال داشته و با شرکت در کلاس های آموزشی دوره های تخصصی لازم را با موفقیت طی کرده و به روز باشند تا بتوان نتیجه لازم را گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با تقدیر از زحمات مربیان ورزشی، گفت: واقعیت این است که مربیان ورزشی استان آن طور که باید و شاید نتوانسته اند در تمامی رشته‌های ورزشی نتیجه دلخواه را بگیرند و لازم است با شرکت در دوره های تخصصی سطح دانش خود را افزایش داده و مربی سازنده شوند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

بیش از ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha