اجرای طرح شناسایی نیروهای مستعد برای انتصاب در پست های مدیریتی همدان

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه توان و استعداد نیروهای هر دستگاه در استان به منظور استفاده از جایگاه‌های مدیریتی مورد ارزیابی قرار می گیرد،گفت: طرح شناسایی نیروهای مستعد درون سازمانی به منظور انتصاب در پست‌های مدیریتی استان کلید خورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید ملانوری شمسی روز پنجشنبه در شورای اداری همدان بیان کرد: در قالب این طرح ابتدا فراخوانی به دستگاه داده می شود و از افراد داوطلب آزمون گرفته خواهد شد و نفرات برگزیده سپس در دوره آموزشی و مهارت افزایی شرکت می کنند و سپس در صورت قبولی در آزمون بعدی، مشخصات آنان در بانک اطلاعاتی افراد مستعد مدیریت قرار می گیرد تا از توان مدیریتی آنها استفاده شود.

وی اظهار کر: بسیاری از مدیران کل برای انتخاب مدیر دنبال نیرو می گردند در حالی که بسیاری از کارمندان دستگاه ها توقع دارند استعداد و توانمندی آنها دیده شود بنابراین این طرح به تحقق این مهم کمک می کند.

ملانوری شمسی تاکید کرد: کسانی که قصد منصوب شدن در پست های مدیریتی استان را دارند باید تخصص و کارآمدی را در سرلوحه کار خود قرار دهند در غیر اینصورت ما کسی را برای همراهی نمی پذیریم.

وی دومین مولفه را انگیزه کافی برای اجرای سیاست های کلی دولت وفاق ملی و نظام دانست و افزود: دولت وفاق ملی امروز برنامه ها و اولویت هایی دارد که همه مدیران برای تحقق این برنامه ها در قالب این گفتمان باید تلاش کنند.

مدیران با انگیزه، عملیاتی و حاضر در صحنه می خواهیم

استاندار همدان افزود: برای تحقق برنامه های دولت چهاردهم مدیر پشت میز نمی خواهیم بلکه مدیر با انگیزه، عملیاتی و در صحنه نیاز است تا با ارتباط با مردم با برنامه ای درست کارها را جهادی و جهشی پیش ببرد.

ملانوری شمسی سومین مشخصه مدیران را حُسن خلق و مردم داری عنوان و بیان کرد: کسی نمی تواند چون قانون اجازه کاری را نمی دهد به مردم اوقات تلخی کند چرا که مردم در هر حالت باید تکریم شده و مورد احترام قرار بگیرند.

وی افزود: تقویت حوزه کارشناسی و توانمند سازی و مهارت افزایی بسیار با اهمیت است اما در ادارات به خاطر ضعف حوزه کارشناسی خیلی از بار کارها به دوش مدیران افتاده است که باید این رویه اصلاح شود.

استاندار همدان اضافه کرد: بزرگترین جایگاه در ادارات مربوط به حوزه کارشناسی است چون یک کارشناس برنامه ها را تدوین کرده و می نویسد و این جایگاه باید بااهمیت شمره شده و به آن توجه شود.

وی در ادامه با تاکید بر کاهش کاغذ بازی و بورکراسی در ادارات،گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان به ادارات به ویژه سرمایه گذاران از این وضعیت گلایه دارند بنابراین باید به سمت و سوی کاهش بورکراسی قدم های جدی برداریم.

استاندار همدان ادامه داد: اجرای سند هفتم کلید پیشرفت کشور است بنابراین همه مدیران باید این سند را با برش مسئولیت استانی مطالعه کنیم و به مفاد آن، قوانین و بخشنامه های مرتبط مسلط شویم.

همایش بین المللی هگمتانه در همدان برگزار می شود

وی گفت: ایجاد مرکز مطالعات غرب کشور به مرکزیت همدان با جدیت به صورت علمی و اصولی و با استفاده از نظرات کارشناسی با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی همدان پیگیری می شود.

استاندار همدان افزود: برای برگزاری همایش بین المللی هگمتانه نیز از هم اینک ستادی راه اندازی می شود تا بتوان با همکاری وزارت میراث فرهنگی و مسوولان استانی همایشی در تراز هگمتانه برگزار کنیم.

ملانوری شمسی ادامه داد: حضور و مشارکت میهمانان از نقاط مختلف جهان در این همایش بین المللی کمک بزرگی به معرفی همدان می کند.

وی همچنین گفت: موزه منطقه ای غرب کشور نیاز به نگاه ملی دارد و باید با تخصیص اعتبار هرچه زودتر تکمیل شود، برای حفاظت بهتر از میراث جهانی هگمتانه و اقدامات مورد تاکید یونسکو نیز باید بودجه مناسب تخصیص یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان و لالجین به عنوان پایتخت سفال ایران شناخته می شود،گفت: یکی از درخواست ها راه اندازی موزه معاصر و کهن سفال در همدان است چرا که شهر جهانی لالجین در زمینه ساخت سفال شهره کشور و منطقه است و در این باره هم باید مطالعات انجام و زمینه لازم اقدام انجام شود

گفتمان دولت وفاق ملی مبتنی بر عدالت و انصاف است

ملانوری شمسی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شعار و گفتمان دولت وفاق ملی با تاکید بر گفتمان عدالت و انصاف است بنابراین آنچه که امروز به مدیریت کشور و استان برای تحقق انتظارات مردم، دولت و رهبری و جلب رضایتمندی و تقویت سرمایه اجتماعی کمک می کند رویه تعاملی با مشورت جویی و استفاده از ظرفیت های تخصصی با پشتوانه قوی و با یک برنامه درست عملیاتی است.

وی اضافه کرد: شاخصه های مدیریت ابتدا تخصص و کارآمدی است بنابراین مدیران فعال در استان همدان باید متخصص حوزه خودشان و به روز باشند یعنی بخش نامه، آیین نامه و قوانین را مستمر مطالعه کنند چرا که بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها به علت ناآگاهی به قوانین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha