۳۲۲ شهرک کشاورزی در کشور راه اندازی شد

بوشهر_ ایرنا_ عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۳۲۲ شهرک کشاورزی با هدف توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، دامپروری و آبزی پروری در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، فرزاد زلقی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح ۲ پروژه ملی در گناوه اظهار کرد: در طی ۱۰ سال گذشته به منظور ایجاد شهرک‌های کشاورزی در کشور حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی تملک شده است.

وی افزود: از این میزان ۱۱ هزار هکتار زمین به مردم واگذار و ۲ هزار هکتار به بهره برداری رسیده است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تصریح کرد: ۳۰ درصد از فعالیت های شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در استان بوشهر متمرکز شده است.

زلقی ادامه داد: ابجاد مگا پروژ ها در شهرک‌های کشاورزی دنبال می کنیم که یکی از این نمونه ها، واحد مرغ تخم گذار با ۳۰۰ هکتار در گنبد برای تامین هفت درصد تخم مرغ کشور است.

وی بیان کرد: همچنین بزرگترین پروژه گلخانه‌ای کشور در دشت مغان با یک هزار و ۶۰۰ هکتار، دامپروری در آذربایجان شرقی با حدود ۲۰ هزار رأس گاو شیری و گلخانه با صادرات محصولات به روسیه در زنجان در شهرک کشاورزی شکل گرفته است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی یادآور شد: در استان بوشهر با تمرکز بر اقتصاد درباپایه، ۱۵ هرار هکتار اراضی تملک شده که ایجاد شهرک میگو با استفاده از تکنولوژی روز را دنبال می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha