۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85637919
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان: مشتاق به عضویت در بریکس هستیم

۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85637919
پاکستان: مشتاق به عضویت در بریکس هستیم

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان با رد اقدام اخیر آمریکا علیه چندین نهاد پاکستانی به بهانه توسعه برنامه‌های تسلیحاتی، بر اهمیت ترویج چندجانبه گرایی در جهان تاکید کرد و گفت: بریکس نقش مهمی برای چندجانبه گرایی ایفا می‌کند و اسلام‌آباد مشتاق به عضویت در این سازمان است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد تداوم حملات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان را محکوم کرد.

ممتاز زهرا همچنین با سرزنش حملات عامدانه صهیونیست‌ها به نیروهای صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در مرزهای لبنان، خواستار نقش آفرینی جامعه جهانی برای پاسخگو کردن اسرائیل به دلیل این حملات شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به برگزاری اجلاس سران بریکس در کازان روسیه گفت: سازمان بریکس هدف مهمی را برای تقویت مشارکت جمعی و چندجانبه گرایی دنبال می کند و همسو با چشم انداز پاکستان برای هم افزایی بین المللی است.

وی افزود: پاکستان درخواست رسمی خود را برای عضویت در بریکس ارائه داده و اطمینان دارد که نهاد بریکس واکنش مثبتی به آن خواهد داد.

ممتاز زهرا تاکید کرد: پاکستان به عنوان یک کشور درحال توسعه مشتاق به ایفاق نقش خود برای تقویت چندجانبه گرایی در جامعه بین المللی با عضویت در بریکس است.

وی همچنین در واکنش به اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در قرار دادن ۹ نهاد پاکستانی در فهرست سیاه به بهانه توسعه برنامه‌های تسلیحاتی و پهپادی، گفت: اسلام‌آباد چنین اقدام و رویکرد را دوگانه و مغایر با رژیم جهانی کنترل صادرات می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: هر نهاد پاکستان تابع مقررات ملی و بین المللی است و آنان برای هرگونه دسترسی به تجهیزات تسلیحاتی نیازمند دریافت مجوزهای خاص هستند.

وی گفت: اتهامات علیه نهادهای پاکستانی بی اساس و حاصل از داده‌های اشتباه است و تکرار این اقدامات ضربه جدی به هنجارهای بین المللی برای رژیم منع اشاعه وارد می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha