۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85638183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای زنجانی ۳۵ درصد است 

زنجان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین بررسی انجام شده، میانگین سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای استان ۳۵ درصد است.  

خلبل قاسملو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم، میانگین استانی و نرخ متوسط در همه مناطق شهری استان است و شهرهای کوچک را هم که سهم هزینه مسکن در آنها پایین‌تر از مرکز استان بوده، در این محاسبه لحاظ کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: یقینا سهم هزینه های مربوط به مسکن در شهر زنجان از میانگین ۳۵ درصد کل استان، بالاتر است.

قاسملو گفت: سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای استان زنجان طی چند سال گذشته روند صعودی داشته است، اظهار داشت: برای ساماندهی مسائل مربوط به حوزه مسکن نیازمند تدابیر مناسبی هستیم.

وی ادامه داد: در راستای حل مسائل حوزه مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ساخت بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در استان هدفگذاری شده که از این تعداد ۲۷ هزار واحد مسکن حمایتی است.

قاسملو با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۷ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری استان در حال ساخت است، گفت: تلاش های بسیار گسترده ای در استان برای به سرانجام رساندن طرح های نهضت ملی مسکن صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر پایه آخرین گزارش منتشر شده میانگین سهم هزینه مسکن در سبد خانوارها در کشور ۴۲ درصد و در شهر تهران ۵۶ درصد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha