۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مخزن جدید آب هوراند تخصیص یافت
عکس آرشیوی است

تبریز- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب شهرستان هوراند گفت: برای ساخت مخزن جدید آب هزار متر مکعبی، شهر هوراند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، نادر قلیان پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این اداره بر اساس پیش بینی نیاز ۲۰ سال آینده شهر هوراند و پدافند غیرعامل این طرح را اجرا می‌کند، اظهار کرد: اعتبار اجرای طرح اگر کفایت نکند باز هم تخصیص اعتبار خواهیم داشت، با ساخت مخزن یاد شده ظرفیت مخازن هوراند به ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب می رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح اجرای مخزن جدید آب شرب شهر هوراند در مرحله تحویل زمین است، گفت: این طرح در مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: پیش از این محلی برای ساخت این مخزن در نظر گرفته شده بود که با نظر کارشناسان استان، نماینده مردم شهرستان و فرماندار، مدیرعامل و حراست آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مقرر شد مخزن در محل کارشناسی شده جدید ساخته شود.

قلیان یکی از مزایای ساخت مخزن در محل جدید را صرفه جویی ۷۰ میلیارد ریالی در هزینه ساخت عنوان کرد و افزود: ساخت مخزن در محل قبلی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌طلبید که با نظر کارشناسان و مسئولان استانی و شهرستان مقرر شد ۲ مخزن ۱۰۰ متر مکعب و یکهزار متر مکعب به فاصله ۵۰ متر در جاده میدان‌لار ایجاد شود که محل مخزن جدید پایین تر از محل قبلی است.

وی با اشاره به گمانه زنی‌های انجام شده در کانال‌های خبری غیررسمی شهرستان در خصوص هزینه زمین تملک شده برای مخزن، گفت: برای زمین تملک شده با نظر کارشناسان حدود پنج میلیارد ریال پرداخت شده و هرگونه هزینه‌کرد برای انجام تملک و اجرای طرح در شرکت آب و فاضلاب، به صورت ضابطه مند و با فرایند قانونی مربوطه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha