۱۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان اردبیل فعال هستند

اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بر اساس اطلاعات آخرین سرشماری سال ۱۳۹۳ در این استان ۱۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی فعال است که در این دوره از سرشماری آخرین آمار دقیق به شکل الکترونیکی جمع‌آوری و ثبت می‌شود.

موسی عبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ در استان اظهار کرد: فرمان اجرایی این سرشماری اول شهریورماه از سوی رئیس جمهور صادر شده و قرار است همزمان با سراسر کشور در روزهای آینده ششمین سرشماری بخش کشاورزی در استان اردبیل شروع شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۲۰ دستگاه خودرو با تراکت خاص به همراه سایر ملزومات در سرشماری مشارکت خواهند کرد و در صورت نیاز از ظرفیت‌های صندوق بیمه روستایی و کشاورزی و سایر نهادها نیز در این سرشماری استفاده خواهد شد.

وی همراهی و همکاری همه نهادها را در برگزاری این سرشماری مهم ارزیابی کرد و گفت: یک هزار و ۸۵۵ روستا و آبادی در استان مبنای این سرشماری خواهد بود و در کنار آن در ۳۵ شهر استان به ویژه شهرهای بزرگ نظیر اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و گرمی جمع‌آوری اطلاعات بر اساس پهنه بندی بخش کشاورزی انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: به عنوان نمونه در شهر اردبیل قرار نیست به همه ۵۳۰ هزار نفر جمعیت مراجعه کنیم بلکه به صورت هدفمند و بر اساس تعداد بهره‌برداران و پهنه کشاورزی، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

عبادی با بیان اینکه عمده جمع‌آوری اطلاعات به صورت حضوری و در صورت ضرورت تلفنی جمع‌آوری می‌شود، یادآورشد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد بهره برداران بخش کشاورزی در مناطق روستایی سکونت دارند، ما نیز بر اساس این شرایط در مناطق روستایی متمرکز شده ایم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تامین نیازهای بخش کشاورزی را ضروری دانست و ادامه داد: موضوع امنیت غذایی و برنامه‌ ریزی برای تأمین نیاز ضروری مردم در بخش کشاورزی نیازمند جمع‌ آوری آمار و اطلاعات دقیق است تا مایحتاج بخش کشاورزی به صورت دقیق تامین شود.

وی سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی را بیش از ۲۶.۳ درصد اعلام کرد و افزود: کشاورزی در اشتغال و معیشت مردم نقش تأثیرگذاری دارد و علاوه بر تامین نیاز استان، عمده تولیدات این منطقه صادر شده و نیاز سایر مناطق کشور را هم تامین می کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اهمیت بخش کشاورزی را در ابعاد مختلف اعم از تهیه، تولید و بخش‌های خدماتی، حمل و نقل، بازرگانی، خرید و فروش و سایر زیربخش‌ها را به عنوان تأمین کننده غذای مردم و امنیت اقتصادی یادآور شد و بیان کرد: در این بخش باید داده و پایه آمار دقیق و متقنی را داشته باشیم تا بتوانیم به شکل درست برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha